Alla inlägg under maj 2008

Av Emma - 22 maj 2008 15:50

Idag redovisade jag mitt projektarbete. Det gick helt okej, kunde varit bättre första gången då jag sa allting i fel ordning och upprepade mig en massa. Hur som helst har det varit en trevlig dag, hamburgare och glass i solen, pannkakstävling, trollerishow och modevisning.


Nu blir det snart grillad korv med bröd och pommes frites. Hela kvällen genom blir det studier av hinduism och buddhism. Måste dessutom svara på en massa frågor i min indvals-läxa. It's gonna be a late night. Tur att vi inte behöver gå på lektionen imorgon om vi är klara med alla uppgifter, vilket jag är.

Av Emma - 21 maj 2008 22:04

Inte alls mycket kvar nu på den där listan som förföljer mig varje dag. I natt blir det att plugga religion hela natten. Ska alldeles strax klä på mig pyamasen, plocka av sängen och krypa ner så att jag bara ska kunna släcka lampan när jag väl bestämmer mig för att sova. Det är en bra teknik. Jag vill dricka flera liter te först. Te är tröstande på något sätt. När jag inte fick det betyg jag ville ha i matte idag så gick jag tillbaka in i klassrummet och sa "Ohlle, nu går vi och köper te". Sedan satte jag mig och kollade på Christine. Det är mina räddningar. En kopp te och ett avsnitt Christine varvat med Nerina Pallot i lurarna. Det har blivit mycket av det idag.


[x] Samhällsredovisning

[x] Ellen fyller år

[x] Bal

[x] Klart artikeln

[x] Filmfestival i skolan

[x] Redovisning konsumtionssamhället

[x] Inlämning svenskauppgift

[ ] Projektredovisning

[ ] Religionsprov

[ ] Inlämning i individuellt val


Av Emma - 21 maj 2008 15:48

Idag har varit ännu en dag där jag haft ett väldigt varierande humör. Stackars min omgivning, jag måste vara fruktansvärd att vara i närheten av.


Idag åkte jag buss till skolan istället för att cykla, behövde busstiden till att läsa i religionsboken, men kom inte direkt någonstans. Egentligen skulle vi haft provet idag, jag vill inte tänka på hur det skulle ha gått i så fall...


Nu ska jag återgå till mina studier, just nu håller jag på att skriva manus till redovisningen av mitt projektarbete imorgon. Det är inte så intressant. Senare ska jag gå över till att läsa om hinduism och buddhism, vilket är ganska kul. Dock är där en massa svåra ord som krånglar till det hela lite. Det blir nog bra till sist. Bättre än matten hoppas jag.

Av Emma - 21 maj 2008 13:17

- Nice to see you

- Nice to be seen

Av Emma - 20 maj 2008 23:49

Jag blev precis klar med och skickade in min svenskauppgift nu. Deadline var 23.59 så jag hade till och med mariginal. Hela tio minuter dessutom! Bra jobbat där! Ännu en sak att bocka från listan, ännu ett steg närmare den lite skrämmande studenten.


Imorgon får jag se om jag cyklar till skolan, har fått ont i sittbenen av sadeln och jag tror att jag sträckte mig i låret igår på gympan. Känner mig svag, men det kan hända att det blir bussen imorgon. Då kan jag dessutom luta mig tillbaka och lyssna på min iPod, eller kanske kolla på Christine. Jag bestämmer mig först imorgon! Nu ska jag sova, och det ska bli så skööönt!

Av Emma - 19 maj 2008 23:26

Det där med att cykla till skolan han visserligen bara hänt två gången än så länge, men börjar redan bli en vana. Synd bara att det inte skedde tidigare än nu två veckor innan vi slutar.


Ikväll ska jag nog läsa ut min braiga bok - Morgonpasset!

Av Emma - 19 maj 2008 21:50

Det är med blandade känslor jag ser på hur saker blir avprickade från min lista. Skönt att ha grejerna klara, men samtidigt tar jag ett steg närmare skolans slut för varje sak. Och jag vill nog inte sluta, trots allt gnäll och allt klagande, så vill jag komma tillbaka till hösten. Tillbaka till mina klasskompisar, till håltimmarna och till det andra. Jag vill inte bli vuxen, jag får sådan ångest, jag vill inte jobba - en sommar okej, men inte för alltid. För det är väl det man har framför sig nu. Jobba i 45 år.


[x] Samhällsredovisning

[x] Ellen fyller år

[x] Bal

[x] Klart artikeln

[x] Filmfestival i skolan

[x] Redovisning konsumtionssamhället

[ ] Inlämning svenskauppgift

[ ] Religionsprov

[ ] Prov i individuellt val

[ ] Projektredovisning

Av Emma - 18 maj 2008 22:58

Idag har varit ännu en sådan där dag då jag varit lika produktiv som en död människa. Jag har inte gjort någonting för världen, eller för någon annan heller för den delen. Och nu ska jag gå och lägga mig. Den här dagen får jag aldrig tillbaka. Någon dag ska jag skriva lite om balen, men har inte riktigt haft orken idag.


Imorrn blir det att cykla till skolan igen och nu blir det att göra sig i ordning för sömn!

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards