Alla inlägg under maj 2008

Av Emma - 11 maj 2008 19:52

Efter gårdagens utomhusvistelse i stekande sol har jag nu fått lite färg. Jag är rosa på axlarna och rosaflammig på armarna. Why? Varför skulle just jag födas utan pigment? Jag har två vita ränder i allt det rosa på axlarna, kommer nog sitta fint på balen nästa vecka eller vad tror ni?


På tal om balen är nu handskar och väska inköpta. Hittade dessutom en snygg bikini på H&M som jag köpte. Den är svart. Jag är vit-blå-grå-grön. Jag tror att det blir en perfect match! Den är dessutom en såndär modell som vanligtvis får mig att se ut som en skrumpen gammal tant utan hållning. Efter detta utlägg kanske ni undrar varför jag köpte bikinin, men det är inte som det låter. Bikinin hade guldränder och såg bra ut trots färgerna och denna var ett undantag från den vanliga skrumpenheten. Sådetså!!

Av Emma - 11 maj 2008 13:54

Idag har min frisör varit hemma hos oss för att kika på mitt hår och planera lite vad vi ska göra med det till balen nästa helg. Hon klippte också min lugg i vår trädgård i solen.


Nu sitter jag hemma hos Sofia och pluggar, vårat internet fungerar inte hemma över huvud taget nu. Snart ska jag hem igen, käka och sedan ska jag och mamma åka in till stan och kika på vad för väska och vilka handskar jag ska välja till min klänning och bla bla bla. Det är så mycket att tänka på att jag inte vet vart jag ska ta vägen. Jaja, jag har i alla fall hittat två par handskar och tre väskor att välja mellan.

Av Emma - 10 maj 2008 21:28

Idag har jag varit i solen och filmat E-type filmen med Krille och Gus. Det har varit hett som satan men vi har fått oss ett antal skratt. Det blev ett mål mat och sedan blev jag hemskickad.


Nu är jag hemma och vänder, ska skicka ett mail med lite grejer till en lärare och sedan ska jag kolla på film med några vänner. Vad det blir, med vilka eller vart är än så länge lite osäkert, men det ska minsann bli trevligt!

Av Emma - 10 maj 2008 10:26

Den här dagen började bra minsann! Jag öppnade min mail för att rensa lite och vad finner jag om inte ett mail som innehåller följande:


"Hej!
Stort grattis, du har vunnit Duffys nya album! Din vinst kommer på posten
inom några dagar.

Med vänlig hälsning Cosmopolitan"


Jippey! Jag har vunnit! :D Den där Duffy är minsann riktigt trevlig ska ni veta, lyssna in henne! Jag har inte hört så mycket, men det jag har hört gillar jag!

Av Emma - 9 maj 2008 20:10

Jag har fått byta till min gamla mobil eftersom den jag använder nu har gått sönder. Till att börja med fungerar inte knapparna. Det går inte att skriva sms eller slå ett nummer, i princip. Man får trycka som en fåne på knapparna 4-4-4-4-4-3-3-3-5 för att få fram "Hej". De knappar som är mest illa däran är 4, 6, radera, höger och vänster. Dessutom är sms-minnet fullt hela tiden och eftersom knapparna är trasiga orkar jag inte radera.


Hur som helst, när jag försökte radera lite grann hittade jag ett gammalt sms som påminde mig om en rolig händelse:

"Haha. Först var vi på väg att gå under ett träd så var vi typ 6 m ifrån så kom den flygandes jättenära och skrek och flög mot oss tills vi backade undan... Sen går vi via typ skogen och runt ett träd 5 m bort för vi ville inte vara ivägen. Så sprang Malin och jag vände mig om för att se att den var typ 2 m från mig och på väg mot mitt ansikte. Så jag skrek och sprang jättelångtbort."


Inser nu när jag läser det att det låter oerhört fjortis, men jag var i chock när det hela skrevs. SMSet handlar om fiskmåsattacken jag och Malin var med om förra sommaren. Det var muterade fiskmåsar stora som gamar och de var ute efter vårat kött...

Av Emma - 9 maj 2008 18:33

Jag vet inte vilken känsla jag ska välja idag. Glädjen över ipoden eller sorgen över mobilen.


Någon som är sugen på att hänga med och begrava mitt mvg i matte som jag nog inte kommer få?

Av Emma - 9 maj 2008 13:37

Matteprovet är avklarat, jag kan bocka av det från min lista. Det känns skönt även om provet inte gick så bra... Efteråt lyckades jag tappa min mobil i golvet. Nu startar den inte. Knapparna lyser lite men mer än så händer inte. Fan vad trött jag blir på mig själv. Trött. trött, trött. Varför ska jag alltid lyckas med sådant här... 

Av Emma - 8 maj 2008 22:19

Jag fattar ingenting av matten vilket innebär att det kommer skita sig imorrn. Det är i alla fall sista gången på länge jag sitter med panik och gråter över matten. Det kan också vara så att får jag en gudagåva under natten och kommer till insikt. Om  jag kan somna i kväll vill säga, jag har ju inte kunnat göra det tidigare i veckan så varför bryta mönstret när man verkligen måste. När matten väl är avklarad tänkte jag att man kanske skulle kunna få slappna av lite. Men icke, vad trodde jag. En film, en redovisning, en redovisning till, en uppsats, en guidning, ett prov, ett till prov, en till redovisning och så avslutar vi fint med ett nationellt prov. Detta sker på två veckor. Jippe.


Jag har sagt det innan, men den här gången menar jag verkligen det. Jag orkar inte mer. Det här är verkligen min sista chans med matten.

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards