Alla inlägg den 14 maj 2008

Av Emma - 14 maj 2008 23:08

Det blev ingen tidig sömn för mig idag inte. Jag var tvungen att spara ner vår film så att jag kan lämna in den i skolan imorrn och när jag klickade på knappen kom meddelandet "klar om 55 minuter" upp. Inte så lysande. Så det blev att sitta kvar här. Men nu blir det sömn i alla fall. Kan jag inte somna får jag kladda ner lite vad jag ska säga under stadsvandringen imorgon, annars får jag göra det på bussen. Det löser sig, inte den viktigaste uppgiften i år kanske. Har i alla fall en idé om hur jag ska lägga upp det.


Nu måste jag ta mig samman så att jag får någon sömn alls i natt!

Av Emma - 14 maj 2008 21:53

Som jag trodde blev jag inte alls klar med det som stod på min lista. Känns som om den där listan är det enda jag skriver om idag. Nu står jag i valet mellan att sova och vara utvilad imorgon eller stanna uppe och plugga och få något gjort. Det blir nog att stanna uppe en stund till men sova ganska tidigt. Eller?! En kopp te till får det i alla fall bli innan jag går och lägger mig!

Av Emma - 14 maj 2008 20:30

Idag var jag egentligen ledig från skolan, men jag fick tillbringa sex timmar där ändå. Sådär lagom kul kan man säga. Men har man saker att plugga så har man. Jag har i alla fall lyckats bocka av några saker på listan som jag gjorde imorse, men det är mycket kvar och precis som jag trodde så kommer jag inte hinna med allt. Jag kom hem strax innan sju idag. Hur ska man hinna med allting egentligen? Det hade ju inte varit några problem att göra en poster i photoshop i vanliga fall, men när programmet bestämmer sig för att inte fungera som det ska så tar det en fruktansvärd massa tid. Vi var i princip klara med postern när datorn stängde av sig i skolan, givietvis utan att vi hann spara. Så nu när jag kom hem fick jag börja om, inte helt från början men ändå. Suck, jag blir så trött. Snart ska jag dessutom starta Moviemaker, och ni som har arbetat i det kanske vet hur det brukar uppföra sig. För er som inte vet så uppför det sig inte överhuvudtaget. Tur är det att jag har Nerina Pallot att lyssna på. Annars vet jag verkligen inte vad jag skulle ha gjort. Ibland tror jag att hennes musik är det enda som hindrar mig från att bryta ihop och gå sönder.




Av Emma - 14 maj 2008 09:41

Jag älskar när man kan ta det lugnt på morgonen och inte behöver stressa. Som idag, jag vaknade och snoozade några gånger, sedan låg jag bara kvar i sängen för att den var så varm och mjuk. Duscha har jag hunnit med utan problem, sminka mig i lugn och ro och nu är det dags för frukost framför TVn. För jag har tid! Inte så att jag hinner se en film, men jag kan i alla fall dricka mitt te i lugn och ro och se till att jag får något gott att äta! Ute skiner dessutom solen! Fantastico.

Av Emma - 14 maj 2008 08:46

Idag hade jag kunnat sova hur länge som helst, stanna hemma och göra inget. Men så är inte fallet, om någon timme ska jag åka till skolan och göra klart det där samhällsarbetet en gång för alla. Är inte säker på när det ska redovisas, om det är på fredag eller imorrn? Det återstår att se.


Ida har jag planerat att få en del saker gjorda. Jag har gjort en fin lista, men tror inte att allt kommer att bli bockat på den.


To Do idag:

[ ] Skriva klart min (förbannade) artikel

[x] Göra klart samhäll

[x] Skriva manus till morgondagens guidning

[ ] Börja läsa till religionsprovet

[x] Börja läsa till ind.vals-provet

[x] Duscha

[x] Skicka in vilka vi vill sitta bredvid på balen (gjort torsdag)

[x] Dricka en massa te En Två Tre fyra

[x] Göra klart filmen


Nu är det dags att börja beta av listan. Hörs senare!

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards