Alla inlägg under oktober 2008

Av Emma - 31 oktober 2008 17:58

Sitter nu på Espresso House, the place to be, och skriver CV med Malin. Det hela är väldigt mysigt och det känns ganska business att sitter här med en kopp kaffe och skriva på sådanahär viktigheter. Dessutom har jag min svarta poloklänning på mig. Kan det bli bättre? Dags att återgå nu, för batteriet börjar ta slut!




xoxo

Av Emma - 31 oktober 2008 01:46

Så här ett dygn och ett par timmar efter nötens attack känner jag mig lugnad. Jag har bearbetat känslorna nöten väckte, jag är inte längre rädd men jag kommer akta mig för nöten i framtiden. Jag har också testat mitt nya läppglans och jag drabbades inte av allergisk reaktion. Alltså var det också nötens fel att det kliade i mina svullnade läppar igår kväll. Jag kan i fortsättningen använda mitt Juicy Tubes utan rädsla. Det känns bra.


Sitter i detta nu, i denna sena timme, och funderar. Bör jag följa Malins exempel och lägga mig och sova, eller bör jag kolla vidare på de avsnitt av Gossip Girl jag missat. Jag vet att det kloka svaret vore "ja Emma, givetvis ska du sova nu. Klockan är mycket". Men det känns inte kul. Jag vill ju veta allt som hände, jag vill att Gossip Girl berättar för mig om Nate, Serena och Dan. DO IT NOW. Där har ni min slutsats. Gossip Girl it is!


XOXO

Av Emma - 31 oktober 2008 00:09

Jag har egentligen inte så mycket att säga så här i denna sena stund. Jag låter Barney Stinson säga sitt istället.



Av Emma - 30 oktober 2008 12:53

Veckan börjar närma sig sitt slut och inte mycket har blivit gjort. Men då och då behöver man lite tid att bara sega runt hemma. Sova ikapp och göra det som faller en in utan att bry sig om att det man kanske får lust till är att kolla på massor av avsnitt OC eller om det är att städa i garderoben. Det sistnämda har jag i alla fall påbörjat nu, men det behövs nog två vändor i alla fall om jag känner mig själv. Senare idag, eller relativt snart till och med, ska jag in till stan där jag ska möta Malin. Blir inköp av ett par vinterskor och Kent-boxen. Kanske blir det något annat som får följa med hem också, vem vet!

Av Emma - 29 oktober 2008 23:10

Idag åt jag en nöt som förklätt sig i choklad. Det hela var en vanlig godisupplevelse fram tills att det började klia lite på tungan. Ojoj tänkte jag men inte mer än så. Brukar bli lite känsligare mot nötter och äpplen under vinterhalvåret nämligen. Men det ville inte sluta där utan jag blev alldeles tjock i halsen och det blev svårare att svälja. Jag har aldrig blivit allergisk så tidigare. Okej att jag varje vår lider av min pollenallergi och nyser och snorar, men detta var läskigt. Riktigt obehagligt och jag visste inte riktigt vad jag skulle göra. Som tur var gick det ner ganska så snabbt efter otaliga muggar vatten, men annars hade det nog fått bli en tur till farbror doktorn. Det där vill jag inte vara med om igen. Tacka vet jag pålitliga Polly som jag kommer hålla mig till i framtiden...

Av Emma - 29 oktober 2008 14:00

Eller dagen då jag faktiskt ska försöka åstadkomma något. Någonting bortom att köpa en ny klänning eller att gå på bio. Jag ska åtminstone bädda rent. Ett litet steg för mänskligheten, men ett stort steg för mig. När jag säger så får jag det att låta som om jag aldrig byter lakan, men det gör jag. Funderar också på att rensa lite i garderoben, antingen kläderna eller sakerna. Frågan är bara om jag skulle komma någonstans med något av det då jag har så oerhört svårt att göra mig av med saker. Fast kläder jag inte använt på decennier, saker jag inte sett på ett sekel eller ens minns... Borde inte vara så lätt, men jag blir så nostalgisk. Usch och fy, nu går jag också stoppar något i magen och kollar på OC. Produktivt.

Av Emma - 28 oktober 2008 19:15

Jag har sagt det förr och jag kommer att säga det igen men HJÄLP vad snygg Chase Crawford är. Nate Archibald alltså. Han kvalar utan problem in på topp 3. Det är nästan svårt att förstå hur snygg han är. Resten också för den delen, ingen i Gossip Girl är ful, eller ens lite mindre snygg. Ojoj.


Ikväll blir det bio med ett par vänner, ska om bara några minuter ge mig av till Malin B. Vi ska se Mirrors med Kiefer Sutherland. Hoppas att den är bra. Missar ju dock Desperate Housewives ikväll, men spelar in det så att jag kan kolla imorgon istället, så har jag något att se fram emot! Dags nu att rusa!

Av Emma - 28 oktober 2008 18:17

Denna veckan är tisdagstemat grå och jag körde på en bild som är just grå. No more story to tell. Jag gillar den, är faktiskt väldigt nöjd!



När ni ändå är här får ni gärna säga vad ni tycker om min nya bloggoutfit - med lite hösttema!


Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards