Alla inlägg den 15 maj 2008

Av Emma - 15 maj 2008 22:49

Det är konstigt ändå att vissa saker känns så mycket tyngre än andra, fast de egentligen är ungefär samma. Min gamla svenskauppgift har varit jättejobbig att behöva göra, medan den nya (som egentligen är mindre intressant) går jättebra att börja skriva på. Så fort matteprovet var gjort förra veckan kände jag att jag kunde andas igen, trots att det är tio saker kvar att göra. Imorgon kan jag i alla fall bocka av ännu en sak - samhällsredovisningen om minoritetsgrupper som också hängt över mig i månader känns det som.


Ska snart lägga mig i sängen och läsa igenom det jag ska säga imorrn så att jag kan det någorlunda. Sedan blir det sömn och imorgon ska jag och Sofia cykla till skolan! Hur det kommer att gå på minicykeln återstår att se. Dessutom fyller en kompis år så vi får se om det blir någon slags aktivitet, en lugn sådan dock, med tanke på balen på lördag. Usch, är den redan här, den kändes så långt borta för så kort tid sedan. Det känns som om tiden rinner mellan fingrarna på mig och att jag inte gör något vettigt av den... Ångestskapande om något.

Av Emma - 15 maj 2008 21:20

Nu ser jag min artikel som så gott som klar. Har några saker kvar, men det är sådant som jag vill prata med läraren om så jag tar det på hennes lektion imorgon. Shit vad skönt att äntligen kunna stryka den från listan, bara en och en halv månad för sent... Känns jättekasst mot alla andra i klassen, men det är så det är. Imorgon har vi en redovisning som jag hoppas går bra fastän jag inte direkt läst på vad jag ska säga. Jag tror att det går bra, har inte så svåra saker att säga.


Dags att återgå till Desperate Housewives, mitt te och mitt sällskap aka Sofia!

Av Emma - 15 maj 2008 19:45

Känns som att ordet "studier" ofta får stå som överskrift. Kanske inte så lockade att läsa då... Idag har jag en gång för alla bestämt mig för att bli klar, klar, KLAR med min artikel. Så jag har suttit och skrivit en del idag, ungefär en sida och det är mycket material kvar så jag får nog korta ner sedan så att det inte blir för långt. Får nog gå ner och ta mig lite mat sedan också, annars lär jag inte orka koncentrera mig länge till. Undrar om det överhuvudtaget finns något vettigt ätbart i mitt hem en kväll som denna.


Louise skulle ringa mig idag, hon tyckte att jag skulle komma och kolla på film, men jag har inte hört något av henne än. Hon kanske är kvar vart det nu var hon skulle åka. Icke kan man nå flickebarnet på mobilen heller, för den är out of order. Jaja, tids nog får vi nog tag i varandra! Men filmkvällen får nog bli en annan dag...

Av Emma - 15 maj 2008 17:26

Saker som ska göras eller händer den följande veckan. Om det är någon där ute som brukar säga att "nu är det väl inte så mycket kvar" och syftar på skolan kan ni svälja era ord. Här är bevisen på att sanningen inte är på det viset. Listan kommer att följa med mig så att jag kan bocka av saker allt eftersom. Det kommer bli skönt att göra, det är en sanning.


[ ] Samhällsredovisning

[ ] Ellen fyller år

[ ] Bal

[x] Klart artikeln

[ ] Filmfestival i skolan

[ ] Redovisning konsumtionssamhället

[ ] Inlämning svenskauppgift

[ ] Religionsprov

[ ] Prov i individuellt val

[ ] Projektredovisning

Av Emma - 15 maj 2008 11:49

Idag klockan 8.30 började vårat nationella prov i engelska b. Läs och hörförståelse. Jag tror att det gick rätt bra även om en text på hörförståelsen gick oerhört snabbt, men det var jag inte ensam om att tycka.


Senare idag ska hela klassen ut och stadsvandra och guida varandra på olika platser. Känns som om vi har gjort det här några gånger innan nu, fast på andra platser. Vi kan nog bli guider allihop. Vi skulle ta med matsäck också, men det tror jag inte någon har fixat, blir väl att köpa några kex eller något i stan sen. Mums!

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards