Alla inlägg den 12 maj 2008

Av Emma - 12 maj 2008 22:48

Idag rann två tårar från mina ögon i skolan. Fan vad liten jag kände mig.

Av Emma - 12 maj 2008 21:14

Eftersom jag bestämt mig för att käka mindre godis och "sött", åtminstone på vardagarna så vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till när jag blir lite småhungrig eller bara sugen på något här hemma. Vi har sällan nyttiga saker som man kan gå och knapra på, kakor, glass och sånt är det däremot ingen brist på. Nu var äpplena dessutom slut så jag fick rota i kylen och fann en påse champinjoner. Så här sitter jag med en kopp te (söt laktits) och en skål champinjoner. Låter helt sjukt men är ju fruktansvärt gott. Kanske inte tillsammans just, så jag får ta en sak i taget...


Har typ träningsverk i benen efter den korta men mycket ansträngade cykelturen förut. Minicykeln med två växlar är kanske inte andras förstaval i uppförsbackar men mitt är det minsann. Älskar den där cykeln, den säger mig att nu är det sol och snart sommar, nu kan jag cykla runt med vinden i håret, musik i öronen och vara fri och lycklig. Även om jag har en massa andra saker att göra så är det så det känns på den där magiska cykeln. Jag minns specifikt den där turen, den där sommaren, den där backen. Jag var nog lycklig just då...

Av Emma - 12 maj 2008 20:09

Kände att det var ett tag sedan någon sån här lite jobbig lista som inte många orkar läsa fick åka upp här, så nu är det dags igen!


Dagens vill ha: Tid så att jag hinner med allt som måste göras
Dagens klädsel: Leggings, sommarklänning
Dagens smink: Foundation, puder, rouge, mascara
Dagens frisyr: Sådär platt som jag hatar
Dagens händelse: En tur med minicykeln
Dagens låt: Damascus - Nerina Pallot <3
Dagens planer: Köpa present till Malin
Dagens saknad: Den där känslan som känns borta
Dagens dummaste: Jag själv och mitt dassiga humör
Dagens sjuka: Det var mindre luft i cykelns däck efter att vi pumpat än innan
Dagens drog: Måste vara te, te,te. Ge mig mer te!
Dagens roligaste: Christine på bussen
Dagens favorit: iPod - so many things to do! 
Dagens köp: Loka likes asia, himalaya highs och "den röda". HÄDNING mor miljön
Dagens godis: grönt te?
Dagens humör: Har varierat oerhört
Dagens ord: vill jag inte skriva här


För att göra inlägget någorlunda vettigt lägger jag in en lugnande låt. Fantastisk när man är stressad, arg, ledsen eller någon annan odefinierbar känsla. Funkar också när man är glad. Alltid Nerina Pallot med andra ord! Otroligt bra, rekommenderar också damascus, idaho och hela albumet Fires.



Av Emma - 12 maj 2008 16:56

Jag vet inte vad det är för fel på mig. Antingen så misstolkar jag en massa saker eller så är det något som är fel. Det känns som om en mur byggts upp och jag vet inte vad jag ska göra. Jag vill inte ha muren där, den förstör.


Mitt humör går verkligen upp och ner, det är inte kul alls. Jag är glad men helt plötsligt blir jag jätteledsen, sedan blir jag helt neutral precis som jag är nu. Hungrig bara, men inget annat. Men vem vet hur jag mår om tio minuter? Det är helt sjukt. Det blir ju inte bättre av att jag tar så mycket saker personligt, jag är inne i en period där jag inte kan avgöra om folk är ironiska eller inte när de säger vissa saker. Gaaah, gå över!

Av Emma - 12 maj 2008 14:58

Sitter i skolan på historialektion. Det är det ämne som jag är minst intresserad av. Oerhört omotiverande att sitta på en två timmars håltimme för att vänta på detta. Nu sätts veckans film igång om ungdomskultur.  Dessa svartvita filmer har blivit en slags standard på måndagarnas eftermiddagar. Vi pratar om årtalet 1968, vad har ni att säga om 1968?


Det är lockande att sätta igång ett avsnitt simsons eller OC på iPoden, nu när jag kan göra sådana hi-tech grejer, men jag tror inte att det blir av. Jag tror att jag bara sitter kvar här längst bak i hörnet och fortsätter vara lite olycklig.

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards