Alla inlägg den 7 maj 2008

Av Emma - 7 maj 2008 23:03

Jag har ständig ångest över allt som behöver göras. Jag inser att jag verkligen inte hunnit jobba med något annat än konsumtionssamhället den här veckan men jag mår kasst över hur dåligt jag kan matten. Dessutom har jag en gammal uppgift efter mig och nästa vecka kommer typ tre nya. Jag fattar inte hur lärarna resonerar. De har haft tre år på sig att plåga oss måste dom göra det sista månaden innan studenten? Jag kommer ju inte orka gå på min egen stundent, istället kommer jag ligga hemma i min varma och sanslöst sköna säng. Jag menar, man måste ju ta de chanser man får!


Vi har inte hunnit spela kort eller ens prata med någon annan än de som tillhör våra olika grupper i olika arbeten i skolan på flera månader. Shit, det är tragiskt. Jag kommer ha glömt namnen på de i klassen jag inte gör några arbeten med. Sanslöst!


Nu går jag och lägger mig, klockan ringer 05,50 imorgon. Till och med det är i sista laget men jag kommer verkligen inte orka upp tidigare!

Av Emma - 7 maj 2008 20:45

Ja det är precis vad det är här. Jag hinner inte vara speciellt mycket vid datorn den här veckan och nästa vecka är nog också lite tveksam. Har ju nationellt prov i matte på fredag och jag kan det inte så bra. I alla fall inte så bra som jag skulle behöva kunna det.


Imorgon ska jag och Ida åka på en IT-konferans/mässa med några från skolan. Det ska bli en trevlig upplevelse. Vi ska spela in ljud och filma lite för att lägga upp på någon hemsida. Vet inte så hemskt mycket om det hela, men som läraren som håller i det hela säger "det kommer bli rock & roll". Vad han menar med det är jag inte hundra procent säker på, han är ju trots allt estetlärare! Haha, skämt åsido, han är nog den skönaste läraren på vår skola i alla fall!


Nu ska jag hämta mig en kopp te och sedan återgå till mattestudierna en stund!

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards