Alla inlägg under april 2007

Av Emma - 30 april 2007 20:00

Idag har jag varit på fotboll med mina kära vänner. Blåvitt vs Hbk och de spelade lika. Mina kära vänner var inte allt för glada över Blåvitts prestation under matchen. Vi hade dock rätt kul åt den svettiga kille som fick för sig att klättra upp på den 5 cm breda ytan på "staketet" framför läktaren och driva klacken framåt. Det gick sådär. De flesta hatade nog honom. Men jag tyckte han var jättekul!


Senare på kvällen blev det till att åka till Toltorp för att träffa lite classmates mm. Tommy, Ohlle, Tob, Bergfelt och några andra softade jag med där. Prima Prima, finfint hade vi det. Med en söt liten brasa och Tom's lägerelds cd. Myspys där ser man! Haha, det var allt en fin kväll!


Av Emma - 29 april 2007 12:39

Oj vad jag önskar att det fanns mer tid, fler dagar och fler timmar. Så att man hann med allt man måste hinna med. Nu har jag i alla fall hunnit få ihop mina intressebrev, scannat bilder, skrivit ut, fixat ny mail osv. Nu krävs det bara att jag gör mig iordning (duschar, fixa håret, sminka mig) så att jag kan åka iväg och lämna ut papprena innan affärerna stänger. Sedan måste jag städa. Hela huset. Belöningen skulle bli en väska jag sett på wedins inne i stan. Wedins har nämligen 20% rabatt till och med idag. Vilket innebär att jag också måste hinna in till stan. Jag borde också plugga inför mina kommande prov och redovisningar och öva på dansen inför uppvisningen på tisdag. Jag kan ju inte koreografin. Hur lyckas jag gång på gång försätta mig i denna situation? Jo jag sparar allt till sista dagen. Förbannade mig.

Av Emma - 29 april 2007 11:39

Jag hatar mig själv för att jag inte tagit mig tid att göra detta tidigare. Jag blir så irriterad för jag klarar inte sommaren utan pengar. Klart jag pratar om sommarjobb. Hur slapp får man vara? Jag har lämnat intresseansökan på ett ställe. Ett mf ställe. Vad väntar jag mig på det. Dessutom drömde jag att jag gick på anställningsintervju där och att mannen jag pratade med bara drev med mig. Men till slut fick jag jobbet då jag lovade att ta med kladdkaka dit på min födelsedag. Hur ska jag tolka detta?

Av Emma - 28 april 2007 19:59

Hade du på dig idag? Porrigaste outfiten på länge, leggings, shorts, linne o tröja och mina LOVELY solglasögon

Har du gjort under dagen? Köpt biljetter till danceshow och traskat runt i stan med Malin

Har du för frisyr? Se bild ffs! :D

Ska du göra innan dagen är slut? Äta någonting tänkte jag ;)

Har du inte hunnit med idag? Städa och plugga, men det är ju helg!

Ska du göra imorgon? Städa och plugga, bada och träffa vän

Vill du göra i helgen? Mysa framför sing a long, lillgamla Em is in da house! O spela Ages of mythology expansion pack.

Åt du senast? Geisha orange, mm, smakorgasm :D

Ogillar du hos dig själv? Mina gamla händer och mina blåa ben!


När…

Vaknade du i morse? Halv tio av Mika som sjöng i mitt öra

Är du rädd? När jag är sen till monsterläraren Bo's lektioner

Grät du senast? I dag

Skrattade du senast? Nu, när jag tänkte på min gamla jobbarkompis.

Var du på fest senast? Alla dagar med mig är en fest! moahaa

Var du kär senast? Jag är alltid kär

Gav du en komplimang senast? Idag



Vem..

Kramade du senast? Mr Taher, min bestis

Saknar du? Morfar, Farfar, Farmor

Kysste du senast? Niclas

Vill du spotta på? You know who, vi kan kalla henne E

Skulle du vilja se ut som? Mig själv med smink, fast med snygga ben och andra händer (nu menar jag inte självgod, men jag har finally accepterat mig själv. yey)

Gjorde dig arg senast? Den döve gubben på jobbet i onsdags


Antingen eller…

Glass eller Godis? Skojar du eller, det är som pest eller kolera fast tvärtom!

Morgon eller kväll? Vilken tid som helst bara sängen är varm

Skidor eller pulka? Pulka

Julafton eller födelsedag? Födelsedag, för då är allt ljus på MIG! haha

Häst eller hund? Katt

Sol eller bada? I piña colada


Kan du…

Simma fjärilsim? Nej men jag kan simma som en elefant, Skills!

Stå på ett ben? Hur länge som helst

Sjunga riktigt höga toner? Singstar talar för oss alla och säger; nej

Rita snyggt? Jag kan måla fina smileys

Baka? Ja, men det är inte alltid det blir fantastiskt

Göra volter? Nej.

Hoppa upp på en häst med sadel? Yes mam

Ditt eget mobilnummer? Som ett rinnande vatten!


Har du…

Pallat äpplen? Nej, jag är from

Tagit en främling på rumpan? Nej i don't tror det

Tappat något värdefullt i toaletten? Ett hårspänne möjligtvis

Sett en hel porrfilm? Nope

Skrikit åt en lärare? Höjt rösten, ja, men skrikit nej

Blivit dumpad? Ja av Viktor Lundgren, (moahahahaha)

Förlorat någon nära vän? Nej.

Varit i Asien? Nej, men jag önskar åka dit

Kysst någon och sedan ångrat dig? Never happened

Av Emma - 25 april 2007 20:20

Behöver jag säga mer än så? Louise, du vet vilken situation jag är i. Nu är jag dessutom alldeles ensam här. Och alla jag kan prata med är döva människor. Vad ska jag ta mig till? Det tar två minuter bara att få dem höra att man säger "hejdå". Mitt tålamod är slut och mitt psyke lika så. Jag orkar inte mer. Verkligen inte.


Dagens uppdrag är dock slutfört. hehehehe. Om ni bara visste!

Av Emma - 25 april 2007 18:06

Jag märker att den enda tid jag har att spendera i min kära blogg är den då jag är på jobbet. Jag är medveten om att detta låter oansvarigt och som om jag saknar arbetsmoral, men så är inte fallet. Ni skall veta att jag har blivit riktigt duktig på att klara av flera saker på en gång. Klicka å knappar, skriva i bloggen och prata. En riktig mångsysslare är vad jag är. Eller snarare har blivit. Tro mig, jag har inte alltid varit så här duktig. Tidigare har jag då inte kunnat tala men vännerna mina samtidigt som min stjärt satt framför datorn. Men idag går det alldeles prima.

Bitter är vad man blir här. En bitter och inåtvänd människa. En lessen människa.

Av Emma - 20 april 2007 22:06

Ja nu är de tillbaka, nu är de här igen! Vindarna som sprider sådan kyla att man lätt kunde tro att de var från antarktis. Eller liknande. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Satt idag på ett berg (ja det blåste rätt bra där uppe), iklädd tröja, jacka, halsduk, keps, luva och dunjacka. Ja du såg rätt. Jag hade dubbla jackor, och Ja en av dem var en dunjacka. Riktigt vintrig, svart everest. Trots detta frös jag. Det var nästan så att jag skakade. Pinsamt var vad det var. Usch och fy. Men det regnade i alla fall inte som igår, och solen sken. Om bara de kalla vindarna ville sluta förvandla mina händer till is!

Av Emma - 19 april 2007 17:18

Idag höll jag på att somna innan jag ens hann fram till jobbet. Magen har krampat hela dagen idag igen. Inget kul att dra sig till jobbet då direkt... Dessutom är jag jättetrött eftersom jag inte hunnit sova då jag behövde plugga. Jag är verkligen inte glad idag. Det är en bad day. Riktigt bad. Känner mig dessutom helt febrig. Fy faen. Längtar hem till sängen.

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards