Alla inlägg den 25 maj 2008

Av Emma - 25 maj 2008 23:54

Nu är allting på listan avbockat och jag måste än en gång få uttrycka vilken bitterljuv känsla det är. Självklart är det fantastiskt skönt att vara av med alla saker, men samtidigt känns det tråkigt att jag nu står inför min sista skolvecka någonsin. Åtminstone med dessa lärare, på denna skola, med min fantastiska klass. Jag tycker att det är jättesorgligt och jag vet i alla fall att Sofia håller med mig. Nåja, nu ska jag i alla fall gå och lägga mig så att jag får några timmars sömn!


[x] Samhällsredovisning

[x] Ellen fyller år

[x] Bal

[x] Klart artikeln

[x] Filmfestival i skolan

[x] Redovisning konsumtionssamhället

[x] Inlämning svenskauppgift

[x] Projektredovisning

[x] Religionsprov

[x] Inlämning i individuellt val

Av Emma - 25 maj 2008 23:17

Ända sedan i torsdags har jag suttit med dessa förbannade frågor. Det rör sig alltså om 53 frågor om lagar och etiska regler inom journalistiken. Egentligen inte särskilt svårt, men oerhört långtråkigt. Jag har dessutom oerhört lätt att låta mig distraheras av roligare saker runt om kring mig. När jag egentligen skulle gjort detta, i torsdags kväll mådde jag inte särskilt bra så det blev i princip inget gjort alls. Förstår inte hur mitt religionsprov kunde kännas såpass bra som det gjorde den dagen efter de oerhört okoncentrerade studier jag till slut nästan lyckades genomföra.


Nu ska jag återgå, endast fem frågor kvar nu, så snart får jag gå och lägga mig. Längtar, för jag är jättetrött. Min familj tyckte att det var en bra idé att väcka mig i ottan så att vi skulle gratulera mamma. Jag tycker givetvis att hon är värd det, men det var svårt att känna så efter alldeles för lite sömn. Jag har ingen att skylla utom mig själv! Godnatt, gott folk!

Av Emma - 25 maj 2008 19:31

Ett tag i början av den här månaden var jag uppe i hundra besökare om dagen. Nu har det gått ner igen till ungefär fyrtio, vilket i och för sig är mer än jag är van vid det också. Undrar om det var jag som blev tråkigare eller vad det var som hände. Nåja, jag är glad ändå. Glad och rosa eftersom jag har spenderat två dagar i den underbara solen i trädgården. Oerhört skönt att ha en inhägnad trädgård, av olika anledningar. Man kan springa runt i bikini och vara ganska skabbig utan att skämmas, man kan ta en tupplur och det blåser mindre. Idag somnade jag på filten igen och vaknade av att jag frös eftersom skuggan sökt sig upp på mina ben. I ren protest sprang jag in och det var nog lika bra det, så att jag slapp bränna mig ännu mer. Förhoppningsvis kan min numera rosatonade hud ta sig samman och blå åtminstone ljusbeige i sommar. Hoppas, hoppas, hoppas. Jag tror bestämt att jag föddes utan pigment, min bror däremot, han blir brun han - orättvist!

Av Emma - 25 maj 2008 12:41

Haha, satt och slöläste på Aftonbladet och läste om Björn Gustafssons medverkande i Eurovision Song Contest. Var tvungen att gå in på Youtube och kika och fick mig ett gott skratt. Folk där ute måste ju tro att vi är dumma i huvudet i Sverige! Roligt, så roligt!




Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards