Alla inlägg under januari 2009

Av Emma - 30 januari 2009 21:23

Eftersom jag har fyllt min kvot av bilder här och inte orkar betala för att få lägga upp fler kan man klicka här om man är intresserad av att se var jag hade på mig idag. Min oförskämt snygga kavaj och mina för snygga skor.

Av Emma - 30 januari 2009 20:06

Nu är det helg, nu får jag frossa. Eller äta lite godis i alla fall. Eller mycket godis. Gick på vägen hem från stan och köpte mig 200 gram choklad. Var så himla sugen och tyckte mig vara värd det. Ikväll får jag se om det blir att spela Guitar Hero och softa med Malin eller om det blir en tur till stan och sätta sig någonstans och snacka med lite jobbarkompisar. Just nu ska jag bara njuta av min choklad en stund.

Av Emma - 29 januari 2009 23:37

Eftersom jag inte finner något direkt vettigt att skriva om kopierar jag istället en sån här lista som jag hittade i Jennifers blogg.


Dagens kläder: Strumpbrallz (skönaste plagget någonsin), bondeklänning, high chapparall skärpet och rosarutig sjal

Dagens humör: Gr8 gr8 gr8, jag är fortfarande så där obekymrat spontant glaaaad
Dagens tanke: Det kommer vara mycket tråkigare på jobbet starting next month. Och att jag har börjat prata en väldans svengelska

Dagens irritationsmoment: Att jag hade kunnat få mer betalt för det jag jobbar imorgon om jag inte varit så snäll

Dagens mest ointressanta ämne: Ganska mycket av det som jag pratar om är rätt oväsentligt men kan ändå vara kul för stunden.

Dagens dummaste:

Dagens frukost: En stor vanilj latte och en grillad kyckling hommus att ta med tack! Supersmarr

Dagens känsla: Livet är fiiiint ändå!

Dagens göromål: Hämta bilder, jobba, göra milkshake, spela Guitar Hero

Dagens väder: Sådär som det är de allra flesta dagarna i vårt land - grått

Av Emma - 29 januari 2009 10:32

Jag är hopplös! Sa igår (än en gång) till mig själv (och till malin) att "nu ska jag lägga mig i tid!" Strax efter tre somnade jag. Tänkte gått upp tidigare idag för att hinna åka och framkalla fler bilder. Istället gick jag in på affärens hemsida för att kolla och upptäckte att det var 50 öre billigare per bild att framkalla där. Eftersom jag hade tvåhundra bilder var det värt det. Så jag satte mig för att ladda upp bilderna via deras hemsida. Problemet var ju bara att det tog som fruktansvärd tid. Börjar ju i alla fall sent idag så jag kommer ju inte dö under dagen av trötthet. Hoppas jag...

Av Emma - 29 januari 2009 00:44

Blir ju nästan aldrig att jag skriver på dagtid numera. En riktig nattuggla är vad jag har blivit. Nu har jag suttit och försökt skapa en Best of Kent spellista i iTunes. HJÄLP vad svårt. Ska bränna mig en skiva tänkte jag och fick plocka bort tills där bara fanns femton låtar kvar. FEMTON. Av 134. Det tog sin lilla stund kan jag säga. Insåg samtidigt hur underbart bra de faktiskt är. Kom till insikt. Igen. För det gör jag ju var och varannan gång jag hör dem.


Idag har jag varit en svärng i stan. Fick med mig en nästan pinsamt snygg kavaj, en klänning som får mig att se lite ut som en bondflicka och ett par örhängen. Monki, monki och HM. Var också en sväng på Espresso House med min teammate som snart lämnar landet. Trist värre men så kan det gå. Efter detta blev den lite promenerande i stan för att till sist komma hem till Malin där vi inte gjorde så mycket egentligen, men trevligt var det ändå.


Dags nu att hoppa i pyamas och säng, ska försöka hinna upp i tid imorrn och kanske få lite foton framkallade innan jobbet, får se om jag orkar och hinner!


xoxo

Av Emma - 27 januari 2009 21:46

Idag var jag ledig eftersom jag ska jobba helg. Jag skulle framkalla fler bilder idag, men det sket sig, fick inte fram bilderna på USB-minnet när jag var i fotoaffären. Vet inte vad som hände, men får ta det en annan dag istället.


Jag och Sofia var på Espresso House och pimplade vanilj latte och tog massa bilder med d60. Inget vettigt direkt men vi fick oss en del goda skratt i alla fall! Sedan bar det av till jobbet för en tre timmars utbildning. Var inga direkta svårigheter utan rätt soft!

Av Emma - 27 januari 2009 11:16

Idag ska jag gå och framkalla fler bilder. Hur ska jag få plats med alla i min yearbook? Kommer få ha ett album per kvartal om jag ska fortsätta såhär. Nåja, får väl se. Såg att de hade rea på ramar i fotoaffären också, ska kanske passa på att köpa några enkla svarta.


Ska nog ta med min d60 på en tur idag också, var längesedan det blev några bilder tagna med den mer än på mig och mina vänner. Kanske inte direkt blir något vettigt av det, men vi får väl se. Nu är det i alla fall verkligen dags för mig att göra mig iordning. Ska träffa Sofia idag! Hoppas att hon har lust att gå till Espresso House för det vill jag. Alltid.

Av Emma - 27 januari 2009 00:57

Har precis sett tre avsnitt criminal minds som mamma spelat in. Kollat ikapp med andra ord. Har legat nerbäddad i soffan under mitt duntäcke flera timmar. Var längesedan jag kollade på tv här nere. Börjar dock bli riktigt varmt nu när jag dessutom satte datorn iknät. Snart dags för mig att sova, får bara se till att tvätta bort smink och så först. Imorgon är jag ledig, men ska nog gå in tre timmar för att få en ny kompetens på jobbet. Lite trist bara att jag då kommer missa dansen. Yss. Men så kan det gå.


Nu är jag så trött att jag snart somnar sittandes i soffan. Ser det som ett täcken på att det är dags att krypa till sängs!


xoxo

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards