Alla inlägg under november 2006

Av Emma - 30 november 2006 18:35

Sådant händer. Nu var det Louise som droppade förslaget och jag sa varför inte? Så 19.06 avgår min spårvagn och den kommer fram 19.35 Alltid lika trevligt med spontana händelser. Men nu är det dags att plocka iordning väskan lite grann, vissa saker vill man alltid ha med sig!Jag återkommer!

Av Emma - 30 november 2006 16:27

Har haft ett ämnesövergripande projekt från och med förra torsdagen. Det är en sån frihet. Man får bestämma över sina egna tider som man vill och jag och T började med att ta ut en välbehövd sovmorgon. Ambitiös start är vad det är minsann. Men å andra sidan hade vi inte kunnat göra någonting i skolan ändå. Men nu till det som är så härligt, inga läxor. Eftersom vi inte har några ämnen förutom gymnastik, individuellt val och matematik så är mina eftermiddagar numera fria! Men snart är det tyvärr slut på det roliga eftersom projektet ska redovisas på måndag och efter det kommer lärarna förmodligen vilja ta igen missad tid. Jag menar, de är ju lärare! :)Men jag är lycklig för än så länge kan jag göra ingenting hela dagarna och det är så underbart!

Av Emma - 29 november 2006 21:58

Får jag när jag ser denna söta klänning till bra pris och allt. Gina Tricot är alla fattiga flickors bästa vän ;)

Av Emma - 29 november 2006 21:11

Jag och Mojja blev äntligen lite engagerade och stämde träff för promenad idag. Lite hurtig känner man sig när man vandrar i en och en halvtimme i kylan (?) men skönast är nog ändå att rensa tankarna lite. Bara prata om allt man går och funderar på så man kan släppa det för ett tag. Ventilera skallen en stund. Vi måste bli bättre på att hålla kontakten..

Av Emma - 29 november 2006 16:23

Det är ju helt galet, vårt väder. Så här varmt kan det ju inte vara. Jag går runt i en jacka som är nästan tunnare än den jag vanligtvis har på sommaren. Jag ska vara ärlig och erkänna att det händer att jag fryser, men inte mycket. Det känns ju allt annat än naturligt. Visst är det härlig om vi skulle få längre sommar men jag vet inte om jag kan glädjas åt det när man hör om orsakerna. Om vädret hade betett sig som det skulle borde jag ha sett folk i dunjackor överallt runt mig. Istället ser jag folk i tunna tröjor och tunna västar. Jag tänker tillbaka till årets vinter och snö. Den låg ju kvar till i April vilket är - i alla fall i mina ögon - inte normalt.Snart är vi framme vid julen och jag vill se snö på marken! Men det känns som om det var åratal sedan man upplevde något sådant. Det är synd. Jag vill att man ska kunna åka pulka och frysa och att alla kläder blir genomblöta så att man sedan kan gå in i värmen och dricka glögg och kolla på Kalle Anka. Det jag minst vill är att det ska vara något slags början-av-oktober väder med regn och 7 plusgrader. För då kan det lika gärna vara.

Av Emma - 28 november 2006 22:01

Sömn känns i dagarna nästan som en lyxvara. Men det blir väl vad man gör det till också. Jag skulle kunna sova nu om jag ville. Frågan är om det inte är dags snart. Måste trots allt upp klockan sex imorgon för att duscha. Ser inte fram emot det.

Av Emma - 28 november 2006 21:38

Känner mig relativt redo inför söndagen. Trodde inte att jag kunde stegen alls men de verkar sitta rätt okej trots allt. Inte helt fel. Förhoppningsvis gör jag inte bort mig totalt i alla fall. Dock är jag en trendbrytare där på dansgolvet, alla har svarta byxor, jag langar beiga. Haha. Man lär ju se mig. Hoppas att det kan få mig att prestera 100 procent, och göra dansen snyggare än någonsin tidigare. Man kan ju hoppas och önska. Men jag ska öva och jag ska kunna det!if you knew this was your last day in life, how would you like to spend it?

Av Emma - 27 november 2006 18:04

Ja, det stämmer. Inte än, men snart. Mindre än en vecka. Söndagen den 3e December är det dags för mig och mina vänner. Höstens dansuppvisning. Ja, lite spännande är det. Jag måste erkänna att det är en extra liten krydda till nervositeten att jag vet att stegen inte sitter som de ska. Koreografin är inte hundra och det är bara en lektion kvar. Ja, veckans fråga är: Hur ska jag lösa detta? Ja, det ska bli spännande att se om och vad jag kommer fram till. Uppdatering kommer...Längtar tillbaka till sommaren. När vi gick där på Mellbystrand, jag och Malin. Sol, värme, sand mellan tårna och det svalkande vattnet bara två steg bort.

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards