Alla inlägg under december 2007

Av Emma - 27 december 2007 21:50

Jo, det är sant och det stämmer. Jag är så egenkär att jag med rubriken syftar på mig själv. Rubriker och överskrifter är alltid det svåraste när man skriver, oavsett sammanhanget. Tycker jag i alla fall.


Nu är jag och familjen hemma igen från våra äventyr och bravader hemma hos mormor där vi spenderat julhelgen. Förhoppningsvis kommer jag numera vara lite mer aktiv här igen!

Av Emma - 25 december 2007 14:29

Julpynt hemma hos oss!


Arg

Av Emma - 20 december 2007 23:28

Här borde det nu ligga ett trevligt blogginlägg. Men det gör det inte. Mitt internet behagade nämligen inte spara det utan gav mig istället en "sidan kan inte visas". Tack för den. Nu går jag och lägger mig.

Av Emma - 18 december 2007 21:39

Jag kände törst och ett behov av någonting med kolsyra i. Eftersom jag redan pimplat så mycket julmust idag så tyckte jag att det var det dags för något annat. Jag gjorde istället en ny omgång vatten i vår sodastream. Nu har jag klunkat ungefär halva och jag är hela tiden mer törstig. För varje glas jag dricker känner jag hur jag sväller av allt bubbel. Hur ska detta sluta?

Av Emma - 18 december 2007 20:17

Ibland undrar jag om man kan få reklmanera sina egna tankar och beslut. När det i efterhand känns väldigt fel och man inte vill något hellre än att ta tillbaka och få försöka igen. En andra chans.


all I want for christmas is you...

Av Emma - 18 december 2007 12:35


 Tisdagstemat är stor :) Vi var på "utflykt" med klassen och vi fick fika. Min bulle var bara lite större än Eleonors.


Av Emma - 15 december 2007 18:30

Louise är hemma igen, någonting som betyder filmkväll! Som vanligt alltså! Idag ska vi kolla på en skapelse med systrarna Duff och en med Mandy Moore. Trevligt värre. Både två sorters chips och glass med chokladkross är införskaffade. Det bruna guldet står i kylskåpet.


Klappat och klart!

Av Emma - 15 december 2007 13:01

Jag hatar att städa. I alla fall på mitt eget rum. På mitt golv kan man finna kläder, böcker väskor och fotoalbum. Och det är långt ifrån allt. Sängen trivs bäst obäddad och på nattduksbordet finns nog allt jag skulle kunna behöva. I resten av huset däremot brukar jag städa. Jag städar och dammar i köket, mina föräldrars rum och till och med på de hyllor i min brors rum som han aldrig dammar själv. Jag dammsugar på mattan i vardagsrummet och blir nästan exalterad när jag hör hur allt smuts försvinner in i dammsugaren.

Men min verksamhet har nu expanderat. Inte till mitt eget rum, nej, nej! Däremot in i badrummet. Så fort jag hittar damm eller ett hårstå på toalettstol eller handfat så åker rengöringssprayen fram. Den blåa trasan går till toan och den gula svampen till handfatet. Skrubba och bort med dammet. Detta hände i natt när vi kom hem från kusinen. Usch vad toalettstolen är äcklig sa jag och städade den. Klockan var förövrigt halv två...

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards