Alla inlägg under november 2008

Av Emma - 30 november 2008 21:38

Idag är det första advent. Redan!? Känns som om tiden har gått jättesnabbt de senaste månaderna. Nu är det snart jul. Dags att köpa klappar, städa hemma, pynta, köpa gran med familjen, rimma och slå in. När ska man hinna med detta? När vi kom hem idag och jag såg att alla grannarna hade satt upp ljusstakar och pyntat ute med slingor kändes det så mysigt! Jag började till och med städa på mitt eget rum, så motiverad blev jag. Så stökigt som det var innan hade det inte varit möjligt att ens tänka på att pynta. Så dammtorkning på skrivbord och tv-bänk. Städande av golv och tvättande av kläder.  Nu kan jag sitta på stolen vid skrivbordet med datorn istället för i sängen. Tror att 1,9 mår lite bättre av det!

Av Emma - 30 november 2008 01:48

Dagen har spenderats med släkten, vilket jag tycker är trevligt värre! Grillning, tipspromenad, prisutdelning, singstar, mat, efterrätt, rappakalja och trevliga konversationer. Rappakalja måste jag hitta någon som har alternativt skaffa mig själv, mycket underhållande! Inte lika hetsigt som pratmakarna men ändå lite i samma stil.


Har under dagen sprungit runt och tagit en massa kort på det ena och det andra. Imorgon tänkte jag släpa med mig brodern min på en promenad runt området och ta kort på allt. Gärna vattnet och vattenspeglingarna! Mossa, bryggor, små stugor. Jag ska definitivt gå till grillplatsen. Blir det något fint så kanske det hamnar här, vem vet!?

Av Emma - 28 november 2008 16:52

Jag har aldrig sett finare krukor än dessa. Älskar dom, älskar, älskar, älskar. Ska nog köpa ett par till! Jag kan inte sluta titta på dom, jättenöjd är jag med mitt köp!


 

Av Emma - 27 november 2008 23:04

Idag lyssnar jag på Ashlee igen! Tyck vad ni vill men jag upptäckte plötsligt idag att denna låt är riktigt trevlig att lyssna på. På väg hem trallade jag nästan för mig själv där jag gick med ipodlurarna i öronen. Och två påsar juleskum i handen. Riktigt gott är vad det är!


Imorgon är jag ledig. Ska bli så skönt att få sova ordentligt! Har sagt till mor min att hon inte får väcka mig för tidigt. En arg blick fick jag tillbaka så vi får väl se hur det blir med det där...



Av Emma - 24 november 2008 23:02

Sitter i sängen med datorn i knät och spelar en patiensduell över msn. Livet är rätt fint. Inte speciellt ansträngade nu, väldigt lagom. Jag är väldigt nöjd, ska inte klaga alls, på något. Utom kanske på mitt stökiga rum då, men inget annat direkt. Det känns så bra. Känslan bara slog mig och så tänkte jag att istället för att bara klaga och framhäva sådant som är jobbigt så kan jag ju faktiskt förmedla när saker och ting inte är jobbiga också. Så det så! Snart dags att sova, men inte riktigt än. Först blir det lite kortspel på ipoden!

Av Emma - 24 november 2008 10:58

Förut när jag kikade ut genom fönstret föll ett par snöflingor mot marken. Knappt märkbara, men de fanns där. Det slutade ganska fort igen, men endå. Snart dags för mig att dra mig till jobbet, får sällskap dit idag av Sofia. En god vän gör alltid kollektivtrafiken lite bättre. Dags nu att kamma lugg och spraya hår, sedan bär det av.

Av Emma - 23 november 2008 23:13

Idag har jag inte hunnit vara i närheten av min dator förrän nu. Var i förmiddags iväg med mamma och mormor och köpte blommor och krukor, kom hem, planterade om och donade med mina blomster, kollade lite på tv, Sofia kom hit, vi spelade monopol, Malin kom hit, vi spelade bondespelet och nu är jag här. Krukorna jag köpte var förövrigt de finaste krukorna någonsin. Har kollat på dom ett antal gånger innan och idag slog jag till! Ångrar det inte en sekund. Särskilt dyra var de inte heller, 29 respektive 39 kronor. Som hittat! Nu är det dags att krypa ner i sängen!

Av Emma - 22 november 2008 15:46

Ikväll ska jag till en kompis från gamla klassen. Det blir vårt såkallade gäng på fem pers. Har blivit en del hets i lägret nu eftersom jag varit i stan med mamma och mormor nu på förmiddagen. Det blev snabba bud i mellerud med dusch, omsminkning, påklädning och strax hårstyling. Om jag hinner med det sista vill säga. Har inte hunnit äta något annat än frukost idag vid tiotiden. Det bådar inte gott. Ska köpa färdkost i form av kexchoklad, vilket kanske inte är så nyttigt men alltid något. Dessutom är det ju faktiskt middag jag ska iväg på. Dags nu att rusa!

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards