Alla inlägg under april 2008

Av Emma - 18 april 2008 15:27

Nu har jag äntligen slutat för dagen. Dock har jag precis missat bussen så nu får jag tillsammans med Sofia vänta på nästa. När jag väl har kommit hem måste jag sätta mig och plugga. En krönika om bloggar och en tidningsartikel om Per Andersson. Det ska bli otroligt roligt. Jag ska dricka te och te och te. Kanske äter jag något för att mätta min hunger. Den är ganska stor, men ändå inte. Det är nog inte hungern som är störst utan suget efter något gott. Jaja. Nu bär det av.

Av Emma - 17 april 2008 21:49

Mitt rum är i desperat behov av att bli städat. Det är verkligen hemskt. Hemskt, hemskt, hemskt. Det har aldrig varit värre, inte ens mina närmsta vänner får se hur det ser ut här.


Inte hinner jag sova i ordentlig tid idag heller, måste läsa igenom, eventuellt ändra och kanske skriva på min projekt slutrapport som ska lämnas in imorgon. Super, verkligen. Vi ska inte tala om mina saker i individuella valet. Jag får arbeta ordentligt med det imorgon. Måste arbeta ordentligt med det imorgon. Morgondagen börjar åtminstone med en timmes sovmorgon och det är otroligt välbehövt!


Dags att se hur det går i So you think you can dance!

Av Emma - 16 april 2008 21:56

Idag SKA jag verkligen gå och lägga mig tidigt. Egentligen finns det ingenting som hindrar mig idag. Tvätta bort smink, ta på pyamas och så ner i sängen och läsa ett kapitel i engelskaboken eller två. Sedan sömn! That's it. Har precis kollat på top model, men inte bestämt vem jag hejar på än och nu är de bara sex kvar. Där ser man.


En kopp te till ska jag ta mig också. En kopp kvällsro - det låter som om det är något förbjudet... Men så är icke fallet! Gonattis!

Av Emma - 16 april 2008 19:07

They're out of my life. Skickade precis iväg dokumentet till min lärare. Jag orkade inte lägga så mycket mer energi nu och jag är så glad att jag slipper tänka på det mer! Nu har jag bara en massa saker kvar att göra. Dock är  glädjen över att kunna stryka en sak större än olyckan över att det är så mycket kvar. For now i alla fall!


Idag kom studentkläderna vi hade beställt och ett litet sting av ångest väcktes än en gång inuti mig. Shit, jag kan verkligen inte se fram emot det. Det känns som om jag är en sån där bitter jävel som lever i det förflutna och inte vill se framåt. Jag är rädd för att tappa kontakten med alla underbara människor jag lärt känna. Jag är rädd för jag vet inte vad jag ska göra av mitt liv. Jag är rädd för att allt inte ska bli som jag önskar... Trots att jag klagar så mycket på en massa olika saker så är jag nöjd som det är nu. Jag vill inte förlora det...

Av Emma - 16 april 2008 17:30

Som jag kunde väntat mig så har jag inte studerat så fruktansvärt aktivt idag. Något har jag i alla fall åstadkommit. Jag sitter just nu och läser lite om slagskeppet Bismarck. Jag känner på mig att ni blir avundsjuka! Jag har gett upp att göra den där förbannade uppgiften noggrant nu. Det blir kladd och nöjdhet för ingenting just nu känner jag. Ska bli klar med texten om Malin idag också, för där är det i princip ingenting kvar. Vi blev färdiga med arbetet om kvinnans ställning idag också, vilket ju var bra eftersom det skulle lämnas in... Satt dock och hetsskrev lite diskret också efter att läraren kommit dit och börjat prata. Vi fick strunta i både sovmorgonen och lunchrasten idag för att bli klara med det där. Men nu kan jag äntligen stryka något från min to-do list!

Av Emma - 16 april 2008 14:07

Idag har det varit jättehärligt väder. Fram tills nu ungefär när molnen tyvärr tog över. Jag hade tänkt att lägga mig på gräsmattan och plugga i solen idag. Jag har ändrat mig nu. Nu är det inte alls lika skönt ute. Tidigare i skolan däremot så var det helt underbart, jag, Sofia och Björn satte oss på bänkarna i solen och njöt med en kopp te i handen. Grönt te citrus. Mums. Ett tag var jag tvungen att sitta utan tjocktröja för det blev för varmt med. Oh my, det är fantastiskt! Nu blir det studier inomhus istället. Jag känner att jag hade behövt godis och cola på samma sätt som när jag pluggade samhäll, men icke! Så får det inte gå till längre! Jag får nöja mig med mitt te! Kanske tar jag mig en promenad och köper lite äpplen sedan, vem vet.

Av Emma - 15 april 2008 14:37

Nu börjar jag känna mig hungrig, här där jag sitter i skolan. Det blir nog till att köpa Wasa Sandwish och te på rasten som jag förmodligen kommer ta om bara några minuter. Idag ska jag ge mig fan på att bli klar med mina två texter. Hur svårt är det för mig att bara ta tag i det. Idag händer det!


En annan sak som händer idag är att Sofia fyller år! För att fira det bestämde sig kanal 5 för att lägga in säsongspremiären av Desperate Housewives idag! Så ikväll blir det bra. Först är det dans, sedan hem och käka kladdkaka eller något i den stilen framför dubbelavsnitt av den bästa serien ever. Kan det bli bättre?!

Av Emma - 14 april 2008 22:38

Soundtracket från Hairspray på högsta volym och lite sol gjorde mig något gladare tidigare idag. Dagen har ändå varit långt ifrån bra. Vet inte vad det var som hände men något slags breakdown var det. Eller rättare sagt så har jag väl en idé om vad som var den utlösande faktorn, men jag håller det för mig själv. Det är för mycket på en gång nu. Alla kategorier. Åtminstone motstod jag min vanliga metod som brukar vara "jag är ledsen = jag får äta godis". Så det var ju bra det i alla fall. Dansen var ju inte heller fy skam, min prestation var det, men inte själva dansen. Nu blir det till att skutta in i duschen innan jag nanar och sedan några sidor i engelskaboken. Den enda skoluppgift som faktiskt inte får mig att må dass. Darkness, be my friend!

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards