Alla inlägg under april 2008

Av Emma - 11 april 2008 18:28

Nu bär det av! Lösögonfransarna fick mig att vilja dö så jag skippade. Här är jag ikväll :D



Top - Gina Tricot, 129:-

Kjol - Lindex, 299:-

Tights - Lager 157, 50:-

Pumps - Din sko, 299:-
Halsband - Åhlens, 25:-


Av Emma - 11 april 2008 17:29

Nu är det otroligt bråttom. Egentligen skulle jag och Sofia behövt gå här ifrån om 25 min, men mor får köra oss till Ida istället. Så nu har vi en hel timme på oss att göra oss i ordning. WOW. Jag har dock en massa dilemman att lösa: lösögonfransar eller inte? Vad ska jag ha på mig? Hur ska jag sminka mig? Vilka tights ska jag ha? Vilka skor? Jag är dock ganska klar med det hela. Det blir nog lösisar, vilket gör att jag har mer bråttom för det krånglar alltid så mycket. Måste rusa!


Grattis Ida :D

Av Emma - 11 april 2008 13:19

Nu kommer den. Precis som jag förutsett och redan räknat ut. Att nästa vecka, eller redan nu egentligen, börjar det riktiga helvetet. Det är otroliga mängder som ska göras nu. Det är ett arbete och en redovisning om mormoner, en inlämning om kvinnans ställning inom islam, judendom och kristendom, elva frågor om slagskepp, en artikel till tidningen här och deadline för mina tre texter till skoltidningen. Jag vet inte hur detta ska gå. Jag vet verkligen inte. Vad jag däremot vet är att det som vanligt är jag själv som satt mig i denna situation. Jag blir så trött på mig själv.

Av Emma - 11 april 2008 09:19

Idag hade vi egentligen ledigt från första lektionen och vi behöver inte gå på andra heller eftersom vi har självständigt arbete. Men vi är här ändå. Vi hade en trevlig stund i cafét förut, med kortspel och frukost. Nu ska vi gå och ringa och ställa frågor om kvinnans ställning inom olika religioner. Sedan blir det lite fika! Mums!

Av Emma - 10 april 2008 21:05

För ett tag sedan så köpte jag en femmanlott som jag vann tio kronor på. Så småningom bytte jag in lotten till en ny, en tialott den här gången. På den tialotten vann jag tio x2. Idag bytte jag in min vinstlott till två nya tialotter och vann på båda! Visserligen tio kronor på vardera men ändå. Nästa gång jag är vid en pressbyrå ska jag byta in dem och så får vi se om jag vinner igen! Spännande, isn't it...

Av Emma - 9 april 2008 22:07

Jag vet inte vad jag ska känna. Om jag ska vara arg, ledsen eller bara tom. Det är jättejobbigt tidvis. Jag önskar att jag kunde strunta i det hela, men samtidigt är det det sista jag vill. Jag vill inte ge upp. Jag vill inte att det ska sluta så här. Ena stunden är jag jätteledsen och nästa är jag otroligt glad för att jag har helt underbara vänner som alltid får mig på bra humör. Nästa sekund är jag jätteförbannad och vill bara slå dig. Den svåraste balansgången är den mellan ledsen och arg. Jag vet inte vilket som är mest överhängande. Jag trodde att det hade gått över i ilska, men upptäckte här om dagen att så är det absolut inte. Frågan är om jag helt enkelt bara ska göra mitt bästa för att sluta bry mig. Det finns ändå inget jag kan göra. Jag har redan fått skulden för så mycket saker som inte är sanna, jag får ta all skit, skit för saker som både du och jag vet att det finns två sidor av. Jag blir så arg att jag inte vet vad jag ska säga. Samtidigt är det så svårt att bara strunta i det.


Ska jag behöva stå ut med hot också? "du kan ju vänta dej ett oväntat besök inom en snar framtid". En del av mina vänner är uppriktigt oroliga och själv vet jag inte vad jag ska tänka. Jag blir bara ledsen för att det har gått så här långt. Jag har framställts på ett felaktigt sätt och det är inte okej. Jag har ingen aning om hur du står i detta. Men jag tror inte att du bryr dig längre, jag tror verkligen inte det. Det är inget jag säger bara för att eller för att försöka locka till mig medkänslor eller liknande. Det känns bara inte som att du bryr dig ett skit. Och då får det väl vara så. Om det är så du vill ha det. Det stör mig bara så otroligt mycket att någonstans deep down så betyder du fortfarande mycket för mig. Och det är det som är det sjuka.

OC

Av Emma - 9 april 2008 21:00

Idag har varit en otroligt lång dag i skolan. Eller i skolan efter skolan för att vara uppriktig. Egentligen hade vi inga lektioner efter 10.55, men jag och Ida gick därifrån vid tjugo över fem. Helt sjukt. Vart tog tiden vägen egentligen? När vi väl gick var vi så otroligt hungriga att vi gick och åt pizza och det var nog det godaste jag ätit på länge! Otroligt mycket ost. Haha! Sedan åkte jag hem till Bestis och kollade på OC! Du är snäll snäll snäll Bestis, vad skulle jag göra utan dig och de andra?! Fick också soundtracket till Hairspray så nu kommer jag gå runt och tralla 24/7!


Nu över till Top model. Wanna be on top?

Av Emma - 9 april 2008 15:04

Sitter i skolan och har oerhört tråkigt. Väntar på Ida som är och håller någon redovisning. Hon har varit borta i över en timme nu och det blir tråkigare för varje sekund som går. Jag måste gå på toa, men orkar inte resa mig, det är skitkallt i klassrummet. Jag vill åka och kolla på OC NU! Eller så vill jag i alla fall att Ida kommer så att vi blir klara och kan gå hem. Vi gör ett arbete om England. Kulur, historia och sevärdheter typ. Det är oerhört tråkigt och det ska innehålla en powerpoint. Suck. På engelska. Med inlevelse. SAVE ME! Jag är hungrig också och cafét stängde precis om jag inte är helt fel ute. Nej, nu blir det i alla fall att rusa till toaletten!

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards