Alla inlägg den 20 april 2008

Av Emma - 20 april 2008 23:22

Det blev inte så där tidig sömn som jag hade planerat. Jag fastnade i Cold Case som började för en timme sedan och behövde se hur det slutade för att få ro. Det är så lätt att det blir så. Men nu är det slut så nu bler det tandborstning och sömn för min del! Får ju i alla fall sova till efter åtta imorgon så jag kommer att vara utvilad ändå!

Av Emma - 20 april 2008 22:06

Hej jag heter Emma. Jag mår så bra just nu! Jag vet inte varför, det bara kom! En sak som jag varit ledsen över i veckan löste sig idag så att jag inte behöver tänka på det mer. Jag blev bara så glad helt plötsligt. Jag tror att jag ska lägga mig tidigt idag så att jag är så där härligt utvilad imorgon. Så att jag hinner ta det lugnt och dricka te och läsa tidningen på morgonen. Så att jag hinner göra i ordning sakerna till gympan då istället för nu. Så att jag är glad imorgon och inte trött och sur. Det ska jag göra. Sova nu! Gonatt!

Av Emma - 20 april 2008 18:33

Jag klickade runt på aftonbladets hemsida och där stod det att Beyonce och Jay-z har gift sig. Jag klickade vidare utan att egentligen vara särskilt intresserad. Jag läste lite mer om bröllopet och fann följande "Vigseln arrangerades i Jay-Z:s etagevåning som hade dekorerats med 50 000 vita orkidéer – exklusivt influgna från Thailand." Ja, det låter ju fint, det gör det. Och ooh vad romantiskt med så många fina blommor! Men snälla?! Vilket är det mest aktuella ämnet att prata om nu? Har det med att jorden går nedåt att göra? Klimatet förändras? Kanske borde man inte duscha så länge, kanske borde man köpa närproducerad mat och kanske bör man ta tåget istället för att flyga inrikes? Kanske borde man inte importera 50 000 vita orkidéer från Thailand för ett bröllop? Eller är det bara jag? Borde man inte kunna förbjuda sådant? Ja, är man känd och har pengarna så kanske det inte spelar så stor roll. Vadå miljön? Äh...

Av Emma - 20 april 2008 17:00

När jag en gång för några veckor sedan skulle spela Sims på pappas dator bestämde den sig för att sluta fungera. Självklart var allting mitt fel, som vanligt. Den fungerar fortfarande inte. Så nu satte jag mig för att flytta över alla mina saker - bilder, musik osv - till en extern hårddisk. Men vilken tid det tar. Inte så överraskande i och för sig med tanke på hur mycket skit jag samlar på mig. Har suttit här i över en timme nu och är inte så oerhört taggad faktiskt. Men nu säger datorn att det är nio minuter kvar så jag får hoppas på det!

Av Emma - 20 april 2008 14:19

Det är så skönt väder ute! Jag har suttit i trädgården sedan jag vaknade idag! Jag gjorde i ordning en liten frukostbricka med te, äpplen, yoghurt, toast och en lakritsstång. Sedan gjorde jag i ordning filtar och dynor på marken och la mig! Tyvärr blåser det lite kyligt from time to time så jag har en extra filt på mig, en oerhört mjuk en från IKEA. Nu har jag byggt in mig i ett litet tält bestående av mig, datorn och filten, hihi. Fortfarande sitter solglasögonen på näsan! Ska nog ta och plugga lite nu också! So long!

Av Emma - 20 april 2008 14:08

Idag lämnade Louise landet igen. Det tråkigaste av allt med att säga hejdå till henne hela tiden är att man aldrig riktigt vet när man får träffa henne igen... Nu verkar det som att hon kommer vara borta ett bra tag. Men hon sa att hon skulle försöka komma hem till min student så det hoppas jag på!

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards