Alla inlägg under april 2008

Av Emma - 26 april 2008 11:12

Imorgon är det dags... Jag kan verkligen inte det jag ska göra. I en minut i mitten, mellan två andra danser, kommer jag att stå still. Det kommer nog se bra ut. Jag och Ida får försöka få till en sammankomst och gå igenom. Som tur är kan hon dansen jag inte kan och jag tror att jag kan dansen som hon inte kan. Vi får väl se! Snart blir det dags för frukost, funderar på att vara lite tjockis och käka toast med massor av ost! Mums.

Av Emma - 26 april 2008 01:03

Jag har bestämt mig för att inte äta godis, chips, glass och sånt på vardagarna. Inte läsk, inte Mr Choc, inte ens iste. Så lite socker som möjligt alltså. Men nu är det helg och då fyller jag mig själv... Inte heller så bra tror jag. Det får bli ändring, inte avskaffning - men ändring.


Jag och Malin kollade på Hairspray, den fantastiska Hairspray. Jag tror att jag skulle kunna titta på den varje dag. Det måste vara en katastrof att se den filmen första gången med mig. Men ni kommer inte undan! Cola, popcorn och typ världens bästa film - there it is! Nu ska jag försöka få mig lite skönhetssömn så att jag orkar göra det nationella test provet i matte c imorgon. Jag har verkligen ingen lust...

Av Emma - 25 april 2008 21:56

Ikväll åt jag sallad här hemma med far och bror. Det var riktigt gott, massor med champinjoner, kyckling och majs. Till efterätt delade jag och Emil på vårt trepack kinderägg. Ja, man får vara barnslig och chokladen är ju fruktansvärt god! Jag fick en giraff (?) som spelar fotboll. Just fotboll, nice!!


Nu ska jag ta och överlämna "min" laptop till bror som ska få fortsätta sitt tower-defence spel. Själv ska jag traska hem till Malin B och kanske får jag kolla på Hairspray. Underbara Hairspray!

Av Emma - 25 april 2008 14:51

Det nationella provet gick bra. Läraren min sa att jag har mvg i det muntliga!! Nu kan jag bocka av en sak från to-do listan, skönt! Dock är där en hel del kvar. Krönikan om bloggande börjar närma sig färdig i alla fall och artikeln om Per är på väg. Kanske löser det sig så småningom för mig och skolarbetena...


Snart får jag åka hem från skolan, slutade egentligen för två timmar sedan men sitter med på Sofias lektion och pluggar lite. Eller det har inte blivit så mycket gjort, men det har varit trevligt i alla fall.


Regnet har det inte blivit något av under dagen, imorse regnade det några droppar och då luktade det så där härligt vår! Men nu är himelen blå och solen skiner, härligt! 

Av Emma - 25 april 2008 08:37

Sitter i skolan nu, idag var den enda dagen denna vecka som vi inte hade sovmorgon. Jag hann inte dricka upp mitt te imorse så jag fick ta med det i bilen. Take away from home. Men det är bra för nu har jag en mugg i skolan, så jag får billigare varm dryck och sparar lite på alla muggar jag annars skulle ha använt.


Snart ska jag ha det muntliga nationella provet i engelska b. Min grupp ska diskutera John Marsdens bok Darkness, be my friend. Wish me luck!

Av Emma - 24 april 2008 20:30

Hur har du samvete att göra som du gör? Jag har inte gjort något som helst fel och det vet du mycket väl. Så varför straffar du mig? Vad har du för rätt att behandla mig som du gör? Problemet ligger verkligen inte hos mig. Jag hoppas att du någonstans vet det.

Av Emma - 24 april 2008 20:06

Innan jag och mamma åkte iväg så lade jag fram förslaget att jag kunde på två par skor. På allvar, men så att det låter som ett skämt. Ni förstår vad jag menar, eller hur?! Mor min sade att nej så kan det absolut inte gå. När vi kom hem hade vi tre par skor i påsen. Tre par skor till Emma! Haha. Mamma hittade inget som var snyggt och passade så jag fick alla tre. Hittade faktiskt ett par fina skor som jag kan ha till balen! Tror att dom hade lagom klack så att jag inte blir lång som en flaggstång. Sedan köpte jag de blåa i mitten på förra bilden och de gråa till vänster, fast i svart. Jag är nöjd! Men lite ledsen för att ett par oerhört söta, var för små i 39 och för stora i 40. (de längst ner till höger). Imorrn blir det nya skor på fötterna till skolan!!

Av Emma - 24 april 2008 17:02

Igår fick min bror ett par skor av pappsen. Idag fick vi hem en reklam från skopunkten. Mamma ville ha skor, jag vill alltid ha skor. Så hon frågade om vi skulle åka dit och kika lite. Självklart sa jag ja, har redan sett ett par söta i reklamen och några på deras hemsida också. Jag vill ha ett par enkla tygskor. Här är några jag hittade på ett par minuter bara! De flesta kostade 199:- tror jag. Kommer att bli svårt att välja när vi väl kommer dit, så jag får nästan hoppas att en del inte passar... Får se vad det kan tänkas bli!



Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards