Alla inlägg den 13 april 2008

Av Emma - 13 april 2008 22:30

Idag erkände den så kallade 42-åringen att han fört bort och mördat Engla. En tio-årig flicka som skulle cykla hem till sin mamma från fotbollsplanen. Hur mycket ondska finns det egentligen i vår värld? Ska man behöva vara rädd hela tiden så fort man går ut? Eller det kanske inte räcker, vem vet vem som kan bryta sig in där hemma, eller kanske någon som skjuter genom dörren. Jag läste på aftonbladet att Engla aldrig hade fått cykla hem från fotbollsplanen tidigare, men att hon hade blivit jätteglad nu när hon fick. Fy, kan man någonsin släppa tanken "tänk om hon inte fått..."? Vad hade hänt istället då? Hade mannen tagit någon annan, eller någon annan gång? Eller hade han bara kört vidare. Det finns så många om. Usch, jag kan inte tänka mig hur mamman mår. Eller hur Engla fick uppleva sina sista timmar i livet. Satan, jag mår illa. Vad är det som får folk att göra sådant? Hur kan man tycka att man har rätt att göra så mot någon annan? Vart är våran värld på väg?

Av Emma - 13 april 2008 15:37

Jag funderar på hur jag ska hinna äta innan jag ska gå till Ida. Jag måste gå hemifrån om 25 minuter ungefär och maten är inte klar. Jag tänker icke banga fläskfilé! I och för sig är jag inte så fruktansvärt hungrig just nu eftersom jag suttit och knaprat på mina kakor och druckit min brämhults juice... Men fläskfilé går alltid ner. Och inte ens med måtta. Faten ska tömmas när Emma äter kött, det är så det brukar se ut, haha! Jag har inte orkat sminka mig idag heller, det kändes inte nödvändigt. Hoppas att min hy uppskattar det och slutar jävlas så mycket med mig nu!


Mot all förmodan har jag fått lite av mina studier gjorda idag. Inget är klart men allt är påbörjat. Jag har varit inne och läst om mormoner till arbetet som ska redovisas på fredag. Dock finns inte den faktan som jag skulle behöva. Too bad och ruskigt irriterande.

Av Emma - 13 april 2008 14:13

Nu är det dags för mig att ta tag i mig själv. Jag vet inte vad det är med mig men jag kan inte spendera all min vakna tid liggandes i sängen framför datorn. Jag ska hämta en juice, en banan och en kopp te och sätta mig och plugga. Nu ska jag en gång för alla skriva klart min förbannade artikel så att den blir klar så jag kan lämna in den. Sen behöver jag inte tänka på den mer. Klockan fem ska jag vara hos Ida och plugga slagskepp. Som sagt oerhört tråkigt. Ska kolla med henne om jag kan få bilderna från i fredags, så har jag något att se fram emot i alla fall. Jag ska försöka skriva lite mer på min krönika om bloggar och bloggande också. Framför allt ska jag försöka få den att bli lite vettig. Just nu är det bara ett virrvarr av ord utan någon slags mening. Ska ta och skriva upp en lista på allt jag behöver göra och försöka se till att göra det.

Av Emma - 13 april 2008 10:54

Här sitter jag i morgonmörker i mitt rum. Morgon är det eftersom jag vaknade nyss. Idag fungerade internet direkt och jag slapp logga ut och logga in, starta om och stänga av.


Idag ska jag försöka ägna min dag åt studier, jag har så otroligt mycket som jag måste göra som jag inte gjort. Som sagt är orken under nollan. Men idag ska jag plugga tillsammans med Ida och då kommer jag inte undan! Vi ska göra uppgifterna om slagskepp och jag tror att det kommer behövas en otrolig mängd av valfritt att äta. Elva frågor om slagskepp bara för att vår historielärare vill se att vi kan googla fakta. Känns mycket onödigt. Jag hade hellre lärt mig om något annat från andra världskriget. Vissa saker känns ändå viktigare att lägga så mycket energi på. Men det kanske bara är jag.

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards