Alla inlägg under april 2008

Av Emma - 27 april 2008 22:28

Jag insåg precis att jag kommer ha måndagar och tisdagar lediga from now on. Oerhört tråkigt. Jag vill oerhört mycket hellre stressa hem, kasta i mig mat och rusa till dansen. Så klart. Frick. Double frick. Jag vill inte ha en massa tid över. Det innebär också att jag inte kan skylla på dansen när jag inte orkar göra annat. Får väl erkänna att det har hänt. Kollade upp sommarkurserna som visst bara är i maj. Dock bara nybörjarkurser och det är jag ju inte så taggad för faktiskt...

Av Emma - 27 april 2008 21:28

Nu är det slut för den här gången. Det är jättetråkigt, nu är det fem månader tills kurserna börjar igen. Fem månader. Hur ska jag klara en hel sommar i tristess sittandes i telefon och vara trevlig - utan dans?! Vart ska jag fly, vart ska jag ta vägen när jag inte orkar med vardagen längre? Kanske borde ta en sommarkurs ändå, skit i att det är överpris, skit i att jag inte hinner för jag ska jobba. Jag vill så mycket hellre dansa. Kanske förståeligt.


Hur som helst så gick det ganska bra idag. Först var det hiphopen och jag började på bakre raden. Självklart gick det jättebra där, men sedan när jag skulle stå där fram så gick det ju inte lika bra... Men jag är nöjd ändå! Lockingen vet jag inte om vi ska tala om. I måndags kunde jag första delen - lockingen - men det hade tyvärr lämnat min skalle idag. Popingen säger jag inget om mer än att jag åtminstone måste ha sett glad ut. Skrattade mycket åt okunnigheten som inte bara jag "led av". Old school hiphopen däremot var najs! Den gick riktigt bra så jag är jättenöjd att jag fick avsluta dagen med den. "Backstage" stod jag och Ida och rejvade så att vi skulle ha energi innan vi dansade. Blev ett par skratt där med får jag säga!


Allt som allt har det varit en mycket trevlig dag. Synd bara att det är så långt till nästa omgång. Ge mig mer av dansen nu!

Av Emma - 27 april 2008 10:26

Idag är det dags. Igår kväll försökte jag gå igenom mina koreografier mentalt. Det gick sådär - jag kan dem inte! Nu är det dags att rusa huset runt i jakt på rätt kläder. Ska jag ha den stora skjortan eller den lilla skjortan? De blåa schortsen eller de gråa? Ska jag ha de gråa mjukisbyxorna eller baggyjeansen? Oerhörd beslutsångest. Tror dock att det blir gråa shortsen och baggyjeansen i alla fall. En keps till den dansen och en gubbkeps till den andra. En röd snusnäsduk där och en vit där. Det blir nog bra. Jag hoppas i alla fall att jag kan klä på mig något nice så jag åtminstone ser välklädd ut när jag dansar fel...

Av Emma - 27 april 2008 10:26

Idag är det dags. Igår kväll försökte jag gå igenom mina koreografier mentalt. Det gick sådär - jag kan dem inte! Nu är det dags att rusa huset runt i jakt på rätt kläder. Ska jag ha den stora skjortan eller den lilla skjortan? De blåa schortsen eller de gråa? Ska jag ha de gråa mjukisbyxorna eller baggyjeansen? Oerhörd beslutsångest. Tror dock att det blir gråa shortsen och baggyjeansen i alla fall. En keps till den dansen och en gubbkeps till den andra. En röd snusnäsduk där och en vit där. Det blir nog bra. Jag hoppas i alla fall att jag kan klä på mig något nice så jag åtminstone ser välklädd ut när jag dansar fel...

Av Emma - 27 april 2008 00:58

Nu är jag hemkommen från Malin. Snart blir det dags för sömn och imorrn får jag nog ställa klockan. Annars kommer jag nog inte upp i tid. Jag och Malin bestämde oss för att ses vid ett. Eftersom jag vill vara så utvilad som möjligt imorgon så är det nog bäst om jag gör mig i ordning och kryper ner nu! Gonatt!

Av Emma - 26 april 2008 22:42

Godis är inköpt, läsk står på bordet, chipsen är i skålen. Hairspray är på  TVn och Tracy Thurnblad kom precis till skolan. Matten har inte studerats. Givetvis. En bra fråga är hur jag ska hinna med det imorgon, men det löser sig nog. Hoppas jag. We'll see. Nu ska jag återvända till den underbara filmen som alltid får mig att må lika bra! Någon som kanske inte mår lika bra är de som får höra mig sjunga med i låtarna...

Av Emma - 26 april 2008 19:30

Oväntat nog så har jag inte pluggat någon matte än idag. Antar att ingen är särskilt förvånad, allra minst jag själv. Dock ska jag snart ta mig till Malin och plugga lite där. Sedan ska vi kolla film med en av Malins klasskompisar. Eftersom jag tycker att omväxling förnöjer föreslog jag att vi kunde ta och kolla på Hairspray. Malin blev lyrisk och hennes vän sa inte emot så det är så det blir. Jag kan inte få nog av den!

Först blir det dock till att hoppa in i duschen och rena mig själv och mitt ganska ofräscha hår. Måste kolla så att jag har kläder tvättade till dansen imorrn också, har fortfarande inte riktigt bestämt vad jag ska ha på mig. Får se vad det blir, det är ju väldigt fritt vad vi vill ha. Både bra och dåligt - nu måste jag ju göra ett val vilket innebär beslutsångest!

Av Emma - 26 april 2008 15:41

Det är så mycket att hålla reda på, derivator, logaritmer, största och minsta värdet. Ja, lös med hjälp av grafen f'(2). Det är inte kul längre, det sätter sig inte och jag fattar inte.


Är lg9 större eller mindre än 1? Motivera. Lös utan miniräknare.

Ja eftersom lg10 är 1 så måste lg 9 vara mindre än 1. Räcker detta för att man ska få en "¤". Visar jag MVG kvalitet genom den meningen? Ja, inte hade det varit fel. Tyvärr då bara att det där var från testprovet.


Jag måste ta mig an den där matten nu. Måste, måste, måste.

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards