Alla inlägg den 6 april 2008

Av Emma - 6 april 2008 22:21

Åtminstone var planen att jag skulle gå och lägga mig tidigt idag. Får se hur det blir med det. Snart blir det att duscha håret och krypa i pyamas. Ingår gör tandborstning och allt annat så att jag är färdig för att bara släcka lampan och stänga ögonen. Det ska bli skönt! Sovmorgon imorrn dessutom och gympa sista lektionen så man behöver inte direkt oroa sig för att snooza för länge. Dock går jag alltid upp alldeles för tidigt på måndagar och har jättemycket marginal, fast det är väl bra det med. Tefrukost framför TVn om man har tur!

Av Emma - 6 april 2008 16:00

Idag blev jag väckt av ett sms från Louise, som var hemma två dagar innan hon åkte till sälen. Där ser man. Hur som helst är hon hemma igen och vi har anordnat en - ja, gissa vad. Kan det vara något som innehåller en TV? Kanske. Kanske innehåller det hela också en säsong Desperate Housewives?! Det är väl klart att dett gör. Men än så länge så sitter vi utplacerade framför varsin dator och har en intressant konversation på msn med en gammal jobbarkompis. Jo, minsann så får vi oss ett eller två skratt!

Av Emma - 6 april 2008 13:55

Det ringde en försäljare hit precis nu och sökte min pappa. Eftersom han inte är hemma så fick jag istället lyssna på det fantastiska erbjudandet. Kvinnan i telefonen ville berätta att det släpps en ny tidning nu och vi kunde få prova första numret för specielpriset 19 kronor. Men det var inte det som var det mest intressanta. Det mest intressanta var istället att mer än varannan mening började med "men det är nämligen så att!". Men det är nämligen så att tidningen kostar egentligen 49 kronor! sa hon. Något hon också sa var att "men det är nämligen så att ni inte binder upp er till något". Jag ville nästan ta tidningen bara för att göra henne glad. För att hon skulle kunna säga till sina kollegor att "Jaa, jag sålde en!". För jag vet att hennes jobb är i princip outhärdligt. Jag tror inte att det finns något tråkigare än att sälja saker på telefon. Jag vet. Lycka till tjejen, I'm on your side!

Av Emma - 6 april 2008 00:24

Detta är tredje gången jag börjar skriva ett inlägg, jag har lyckats klicka bort det två gånger redan och är redigt förbannad på mig själv så det blir en kortare och inte lika genomtänkt text.


Kvällen har varit fruktansvärt tråkig. Blev välkomnad till filmkväll hos Malin men på grund av överhängande trötthet så tackade jag nej. Med det lilla tillägget att jag har glömt att tacka nej. Får skicka ett sms när (om?) jag blir klar med detta. Istället har nörd/fjortis Em kikat ut och spelat spel på diverse sidor på internet. Ojoj, jag kanske inte borde sagt det där, det ger en viss stämpel. Så skvallra inte nu!


Snart får det bli dags för sömn. Kanske borde ta insomnandet i Krilles soffa igår framför filmen som ett tecken på att jag borde sova mer. När jag somnade var klockan ungefär tolv. Kristian sa att han knappt vågat röra på sig (han var mitt stöd) och jag förstod aldrig om han menade allvar eller inte. Hihi.

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards