Alla inlägg den 30 mars 2008

Av Emma - 30 mars 2008 17:24

Det blev ett silverschampo från matrix. Kalaset gick på 172 kronor och sved lite men förhoppningsvis ska en förbättring ske för mig och mitt hår. Ska testa det antingen ikväll eller imorgon tänkte jag. Man ska ha handskar på sig när man tvättar, känns seriöst... Förövrigt så känner jag mig jätteskabbig idag, men som sagt så blir det dusch ikväll!


Snart är det dags för mat, tyckte mig höra mamma säga att det är lax som blir serverat, mums. Lax är underbart gott. Men det tar sådan tid och jag är jättehungrig, har ju knappt ätit något idag. Har dessutom lite halvbråttom eftersom jag ska glida till bestis och kolla OC sen. Abstinensen är svår, mina avsnitt tog slut för en vecka sedan! Usch och fy. Jag får nog ta och friska upp mitt minne nu så jag har koll när det väl blir dags sen! Hur ska det gå för Lindsay och Ryan egentligen?!

Av Emma - 30 mars 2008 14:25

Mitt hår var en gång i tiden ljust och blont. Sedan blev det mörkare och mörkare. Till sist var det råttfärgat. Därför får det numera stå ut med slingblekning. Inte var och varannan vecka givetvis men när jag känner att jag inte står ut med det längre. Efter blekningen är det jätteljust och precis som jag vill ha det. Sedan blir det mörkare och gulare. Jag är inte missnöjd, men jag är mindre nöjd. Funderar på att slå till och införskaffa ett so called silver schampo. Jag hade tänkt att be om tips men resan mot schampot påbörjas nu!

Av Emma - 30 mars 2008 12:55

Jag ska väl inte påstå att jag var uppe i ottan, men tidigare än vanlilgt var det i alla fall. Och en annorlunda start på dagen! Klockan ringde 09.00 och snoozandet var givet. Louise blev upphämtad av mormodern vid tjugo i tio och så bar det av hemåt för min del. Jag tyckte att det var fint väder så jag gick en hållplats eftersom jag räknade ut att jag skulle hinna innan bussen kom. Funderade på att gå längre men eftersom väskan var en rejäl börda så blev det inte så! Sista biten hem blev dock en härlig promenad med musik i öronen. Jocke Berg sjöng Generation x för mig om och om igen, sedan sjöng han klåparen, han sjöng du var min arme och vy från ett luftslott. Hans stämma var underbar trots att min handsfree verkar sjunga på sista versen nu. Bara blåsten fick hela mekanismen att bryta samman och det hela slutade med att jag med ett mycket hårt grepp fick klämma ihop det hela på ett alldeles speciellt sätt. Finns det någon garanti på handsfrees? Mina går alltid sönder efter några månader trots att jag vårdar dem ömt och med massor av kärlek...

Av Emma - 30 mars 2008 01:16

Sitter i Louises soffa nu. Hon gillar bleka pojkar. Det är något jag har fått reda på idag. (Skämt åsido) Vi har skippat våra toasts ikväll, men annars är det precis som det brukar vara. Chipsen står på bordet bredvid det bruna guldet och vi har slagits lite om Maraboun. Jag hade ett mycket roligt och uppiggande samtal med fem glada pojkar tidigare! Fina grejer må jag säga! Sagt det förr men säger det igen : <3


Louise har tagit med sig gåvor till mig från Amerikat. Fem prima carmex har jag nu i min ägo! Tre stycker cherry och två vanliga. Ooh, det är fina grejer ska ni veta och otroligt mycket billigare än i det land vi lever i.


Förövrigt om någon undrar om du vill se "A killing floor" så säg nej för guds skull!

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards