Alla inlägg den 16 mars 2008

Av Emma - 16 mars 2008 22:42

Jag vet inte varför jag behandlar mig själv som jag gör. Nu tänkte jag sätta mig och plugga matte en stund. Känner mig riktigt dassig. Eller så struntar jag i matten och bara sover i stället. Ja, imorrn får jag ta mig i kragen och plugga på håltimman i alla fall. Boken ska ju hur som helst med till skolan och lektionen och istället för att klaga på att håltimmen är för lång som vi brukar göra kan jag ju göra något vettigt på den. Så om du vill slippa ansträningen att ignorera mig eller bespara mig det hjärtekross det skapar så undvik äpplet imorgon är du snäll.

Av Emma - 16 mars 2008 19:04

Jag ska lägga ner med att göra en massa annat än att plugga när jag ska plugga. På så sätt slipper jag att sitta sista dagen innan prov och gnälla och må dåligt för att jag inte hunnit med. Istället för att kolla på TV och slösurfa idag kunde jag istället ha pluggat matte till provet. Eller så kunde jag åtminstone lärt av mina misstag.


Jag måste sluta äta så sjukt mycket godis och annat onyttigt. Pengarna kan läggas på bättre saker eller kanske till och med sparas, tänderna får färre hål, kalaskulan slutar växa.


Jag borde börja träna. Min kondition är värre än den någonsin varit. Jag känner mig helt slö och slapp och trött på gympan. Känner mig som en väldigt gammal människa ibland. Det borde väl inte vara så svårt för mig att dra fram träningscykeln och sitta där och trampa medan jag glor på TV.


Funderar på att lägga upp listor på vad jag käkar här. Folk brukar göra det för att bli kvitt sig själva har jag sett. Inte för att jag tycker att jag är tjock eller något vilket vissa verkar tro ibland men för att få koll på vad jag egentligen trycker i mig. Varken jag eller min plånbok mår bra av en massa coca cola, godis och milkshakes. Ta tag i dig själv Em!

Av Emma - 16 mars 2008 16:47

Om det inte är vad du vill - varför gör du det då?

Om du mår dåligt av det själv - varför gör du det då?


Man undrar ju. Riktigt jävla mycket.


Jag är knappt ens ledsen längre. Det har gått över in irritation och ilska. Fast när jag tänker på det länge nog så blir jag riktigt ledsen. Jag har i princip förlorat en av mina bästa vänner... Det är inget kul med det någonstans på vägen. Fy fan vad det är värdelöst. En annan fråga är hur fan detta kommer att se ut längre fram. Ja, vad hade du tänkt dig egentligen?

Av Emma - 16 mars 2008 14:56

Hon var med igår och sjöng The Arks The worrying kind. Vi som satt i TV soffan hemma hos Ellen var alla rörande överens om att denna versionen var bättre. Taskigt Ola, men Maia vann! Hon har en sådär mysig röst, behaglig att lyssna på kan man säga om man vill låta lite äldre än vad man är. I like.


Maia Hirasawa's myspace



Av Emma - 16 mars 2008 14:10

Som jag skrev igår är inte melodifestivalen mitt största intresse men jag kollade ändå med några vänner. Jag fick i alla fall det stora nöjet att roa mig med Ellens systemkamera. Jag vill verkligen ha en och förhoppningsvis kan jag köpa en så småningom. Efter sommarn om inte annat. Fast det skulle ju såklart vara fint att ha en under sommaren. Får se hur det blir med det beslutet. Förövrigt fick Nordman två röster av mig igår. På det billiga numret och mest för att det var kul. Nu kan jag gå runt och säga att "hey, jag röstade på nordman!". Och det är precis vad jag ska göra. Han slog Christer Sjögrens låt också, förövrigt så vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när jag hör den. Nordman slutade ju sexa till sist och det efter att ha slagit ut Carola. Inte illa!

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards