Alla inlägg den 18 mars 2008

Av Emma - 18 mars 2008 22:52

Jag har druckit mitt kvällsro-te och ställer in mig på att sova snart. Funderar som vanligt kvällen innan matteprovet på om jag ska räkna några tal till eller om jag ska gå och lägga mig. Jag tror att jag bestämmer mig för att läsa igenom sammanfattningen och sedan sova. Jag måste medge att jag inte känner mig särskilt säker inför detta provet och det känns inte så kul. Men så kan det gå ibland.


En annan sak imorrn som jag är nervös över är telefonintervjun med Per Andersson. Det kommer säkert gå bra men jag är osäker på om frågorna är bra och vet inte ens om jag ska ringa hemma eller i skolan eller vart jag ska göra det. Det är bara att hoppas på det bästa.


Efter provet imorgon vill jag bara göra något kul. Något som inte innebär en massa studier och tråkigheter. Även om det kanske är just det jag borde göra för att slippa det på lovet. Nåja, ett avsnitt Gossip Girl och lite Christine kan väl ingen neka mig i alla fall!

Av Emma - 18 mars 2008 20:30

Något som brukar bli fruktansvärt elektriskt är mitt hår när jag borstar det (även om det kanske inte är det just på denna bilden...)


Jag vet att jag ser mer än knasig ut, men jag är glad än då. Ibland får man bjuda påre!


Av Emma - 18 mars 2008 15:10

Sitter nu på lektionen praktisk journalistik och läser bloggar. Det är riktigt nice eftersom man kan göra det och sedan förklara det hela med att "jag gör research". Vi ska nämligen skriva om bloggar. Yes, jag och Sophie högg uppgiften direkt. Bad news däremot att Schulmans ska lägga ner sin blogg.


Om två minuter har vi planerat att ta en 10 minuters break. Då blir det att gå till cafét, tigga pengar av Sofia och kanske köpa något smaskigt. Vi får se, the future will tell. Kanske bör jag motstå och låta kalaskulan vara utan fett och socker ett tag. Tills jag kommer hem åtminstone...

Av Emma - 18 mars 2008 10:22

Jag struntade i att äta frukosten innan jag gick imorse utan tog med macka och en flaska med sodastream vatten ut istället. Jag hade tänkt att äta i bilen på vägen till skolan, men det blev så att jag dukade upp ett bord på ett elskåp och stod där i solen och åt medan jag väntade på Sofia. Det var riktigt skönt att stå där med solglasögon, gubbkeps och min stora stickade halsduk och äta macka. Sedan blev det en lugn bilfärd med solen skinandes. Det har over all varit en helt fantastisk morgon! Inte ens skolan har varit särskilt betungande än så länge, matten går helt okej faktiskt. Snart kommer min lärare och hjälper mig med de tal som jag får alldeles jättefel på och de som jag inte klarar av överhuvudtaget. Nu ska här bli klarhet i saken!

Av Emma - 18 mars 2008 08:02

Jag fick en underbar natts sömn och vaknade utvilad. Slapp dessutom bli väckt av en skrällande och vibrerande mobil vilket var extra skönt. Solen skiner och snön ligger kvar. Det blir till att stoppa solglasögonen i väskan idag! Datorn får följa med till skolan också har jag bestämt mig för.


Nu måste jag fortsätta göra mig iordning för dagen. Har inte bestämt mig för om det blir mjukisar eller blåa jeansen idag. Svårt val!

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards