Alla inlägg den 4 juni 2008

Av Emma - 4 juni 2008 22:53

Jag och far har idag fortsatt datorjakten men tyvärr kan man väl inte säga att vi kommit till någon direkt insikt. Jag gjorde precis som vanligt, snöade in på en sak direkt och tittade inte så noga på de andra. Vi har i alla fall valt ur några "favoriter" nu som vi väl får åka iväg och titta på igen en annan dag. Usch och fy, vilket rännande.


Inte har det blivit något av med mitt städande heller, istället blev det till att sitta och knappa på datorn, runt runt på alla olika sidor med datorer. Siba, Inet, Dustin - you name it. Jag ska försöka få lite ordning på golvet ikväll i alla fall, men det beror också lite på när min familj går och lägger sig och hur högljudd jag är. La familia måste sova tidigt även om jag är ledig! Så morgondagen kanske jag måste viga till städning snarare än till sol och bad som jag hade önskat. Jag blir allt lite ledsen i ögat, men får väl skylla mig själv för att jag inte kan hålla ordning på mig själv. Jag gör ett försök ikväll i alla fall, så får jag se imorgon! Godnatt!

Av Emma - 4 juni 2008 17:29

Idag blev det inget bad, men en massa solning, kortspel och något att gnaga på. Ännu en underbar dag utan måsten! Ingenstans man måste vara en speciell tid, ingenting man måste göra just då. Nu måste jag visserligen städa, men det har jag sparat till kvällen. Tänkte öppna mitt fönster till max nu, sätta igång radion eller en bra skiva (Det lutar åt Duffy - Rockferry) och sedan börja städningen. Jag har nämligen tänkt mig att får jag det gjort idag, kan jag glassa på stranden också imorgon! Blir jag däremot inte klar idag måste jag göra det imorgon eftersom jag ska vara klar på fredag. Phew. Planen för idag är främst att bli klar med golvet, för det är värst och lär hinna bli stökigt innan veckan är slut igen. Sedan ska klädstolen rensas och skrivbordet plockas av. Får se hur mycket som hinns med idag! En dusch får det bli också efter fem timmar i stekande sol!

Av Emma - 4 juni 2008 11:27

Det känns som om jag sitter här varje dag och skriver samma sak numera. Sola och bada! Men eftersom jag är ledig denhär veckan så försöker jag ta tillvara på det fina väder som bjuds. Kommer att bli oerhört trist att jobba hela sommaren om det ska vara såhär fint väder... Idag är jag insmord i sunlotion från topp till tå! Idag ska här solas säkert. Ikväll ska jag och pappa åka och kolla på dator igen. Kanske prata lite mer med säljarna om vad jag vill att datorn ska kunna göra (internet, the sims och ages of mythology) och om den kan göra det på ett bra sätt. Ska också ägna kvällen åt städning, något som verkligen behövs inför släktbesöket som kommer med studenten. Idag ska golv, klädstolen och skrivbordet städas täkte jag. Får väl se hur effektiv jag är när det väl gäller. Snart är det dags för mig att hoppa på minicykeln och cykla ner till havet där jag ska glassa med Ida och Jonas. Kanske blir detminigolf och glass idag, men det är om jag kan låna pengar, för jag vill inte ha med onödigt många värdesaker ner. Future will tell!

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards