Alla inlägg den 10 november 2006

Av Emma - 10 november 2006 15:10

Bestämde mig precis för att publicera mina favorit citat ur Jonas Gardells böcker! Dom är fantastiska!

"Men å andra sidan måste det synas på mig ibland att allt inte är som det ska. Jag önskar att någon någongång inte litade på mig när jag säger att jag mår bra utan frågar varför jag mår dåligt. Jag vågar inte säga det själv. Är jag för feg för att skrika? Vad är det jag är rädd för? Kanske skulle de inte bry sig? Jo, natyrligtvis skulle de bry sig.Men kanske skulle de vara så upptagna av sitt att de inte hade tid? Och de måste ju faktiskt få hålla på med sitt."

Han är fantastisk. Jag önskar verkligen att jag kunde skriva som honom. Hans personskildringar är av en annan värld. Beskrivna på ett så tragiskt och nästan dött sätt, men samtidigt så fängslande och humoristiskt. Kärlek <3 !

Av Emma - 10 november 2006 14:25

Ibland känns det som om ingen känner mig. Som att ingen vet vad jag tänker och tycker, känner och vill. Å andra sidan vill jag inte vara en sån som flashar sina känslor och innersta tankar heller. Ibland vet jag inte vart jag ska göra av mig själv. Jag vet inte vad jag vill göra med mitt liv. Med mina dagar, med min fritid. En vill att jag ska göra en sak och en annan vill att jag ska göra något annat. Jag måste träffa honom och henne, men inte honom för det får jag inte! Jag måste göra läxan och bädda sängen. Vara snäll, söt och glad. Hänga med massan och förstå vad alla pratar om. Det finns alldeles för lite tid. Som jag har läst i någon av mina böcker av Jonas Gardell. Det är bara några somrar och några höstar, några vintrar och några vårar. Vad gör jag egentligen av all tid? Slösar jag bort den?

Av Emma - 10 november 2006 13:43

Fick mig en glad överraskning när jag kom hem och tittade i brevlådan! Där låg en färgglad och inspirerande Cosmopolitan. De är de små sakerna som gör det!

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards