Alla inlägg den 9 november 2006

Av Emma - 9 november 2006 21:51

Blir galen av att gömma alla mina känslor. Snart spricker jag. Jag vill försvinna en stund. Går det? Tillåter du det? Jag frågar för annars blir du sur. Vem får jag lov att prata med?

Av Emma - 9 november 2006 21:33

Jag måste erkänna att ibland önskar jag bara att jag var kille. Jag kan ju inte säga något säkert med ofta verkar det bara lättare. På många sätt. Men jag kan ju inte veta säkert eftersom jag aldrig varit kille. Tro det eller ej. Tänkte på detta när vi i skolan på en lektion disskuterade "Betyder orden samma för män och kvinnor?" Där märkte vi att de inte gör det. Om en man är envis kallas han "viljestark" om en kvinna säger man istället "tjatig". Detta stämmer säkert inte i alla fall, men man måste medge att det ibland gör det. När vi sedan skulle dramatisera situationer där det tydligt framgick vilka som var män och vilka som var kvinnor blev alla tjejer representerade med ett hysteriskt fnitter, kindpussar och en IQ bimbo. Jag identifierar mig verkligen inte med den sortens ideal, och det är jag glad för.Tjejers kommunikation och tankesätt är så invecklat. Jag avskyr då jag kommer på mig själv med att sitta och sura för någonting och fortfarande låtsas som ingenting. Jag vet ju redan att ingen kommer förstå vad det är, men när de sedan inte gör det blir jag nästan ännu surare. Människor är inte tankeläsare, och tur är väl det...Det här inlägget blev inte alls som jag ville!

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards