Alla inlägg den 15 november 2006

Av Emma - 15 november 2006 17:55

Ja, de finns där ute. Eller här inne. I-landsproblemen. Man kan ju diskutera och debattera om de är något att prata om, men så länge något drabbar en människa negativt på något sätt borde man inte förbi se det. Även om det kanske bara rör sig om någon som fått en fläck på sina vita jeans.Mitt bidrag till dagens I-landsproblem är msn! Inte alltid. Men idag. Det funkar ju inte alls. Jag ser mina vänner i listan med den lysande gröna färgen som inte signalerar något annat än "jag är online, skriv till mig!!!" Men det går inte. Visst finns det andra sätt, men jag kan inte ringa alla på en gång. Och brev skulle ta lite för lång tid att få fram... Make it work! Som Tim i project runway skulle sagt!Vill bara avsluta med att jag inser att detta inlägg kan uppfattas som ganska ytligt...

Av Emma - 15 november 2006 12:35

Så blir det när man går i skolan. Nära på omöjligt att hinna med allting och fritiden kan man ja glömma. Skolan är bra på att lyckas lägga alla sina projekt, prov, inlämningar och läxor till samma dag istället för till olika. För att citera en kompis "det är en sak jag har lärt mig på naturprogramer och det är att man får lära sig att prioritera läxor för det finns inte en chans att man skulle hinna med alla." Riktigt så illa är det inte alltid för mig, men det händer. Är det verkligen det skolan är ute efter? Att få sina elever utbrända vid 17 års ålder? Det känns inte helt rätt.

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards