Alla inlägg den 3 januari 2009

Av Emma - 3 januari 2009 01:23

Och så var det helg igen. Känns jättekonstigt. Alla dessa helgdagar och högtider gör att jag blir alldeles snurrig. Jag har verkligen ingen koll på läget. Idag kom man till jobbet som om det vore måndag men när man går därifrån så är det helg. Ledig. Igen. Och jag som inte ens fattat att det är jul. Eller vadå är jul? Har varit jul. För den räknas väl som över? Snart i alla fall. Jag hänger inte med alls.


Ikväll var Malin här, vi åt lite mat och tittade lite halvt på sista timmen av Sagan om konungens återkomst. Vi (okej, mest jag) bestämde vilken karaktär ur Harry Potter de olika personerna skulle ha varit. Mycket annat konstigt sades också. Ett exempel är då filmen börjar närma sig sitt slut och Frodo och Sam var på väg att förstöra ringen. Då det flyger eldklot eller liknande i bakgrunden utbrister jag "Nejmen, ett stjärnfall. Nu får dom önska sig något!". Eller Frodo som säger att han inte minns hur mat smakar. Eller hur vatten smakar. Sedan fortsätter han med att säga "jag är naken i mörkret". Vad jag och Malin sa var väl ungefär: Va?! Sist men inte minst citerar jag Sam som när han ser det stora hålet i berget som ledde in till platsen där det äntligen kunde göra slut på lidandet och förstöra ringen utbrister följande: "Jag ser en dörröppning." Med dessa ord önskar jag avsluta nattens inlägg.


Xoxo, your delicate little flower

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards