Alla inlägg den 6 februari 2007

Av Emma - 6 februari 2007 21:21

OH MY GOD! (detta är exemplet) Jag kan inte fly från alla de små fjortisar som invaderat och tagit över världen. De skriker och bråkar och blonderar håret tills det ramlar av. Cancer får de när de just fyllt 12 också eftersom de då redan rökt i fyra år. Trots detta måste jag erkänna att jag ibland kan göra fjortisliknande uttalanden eller agera fjortislikt. Som i exemplet ovan. Men jag unnar mig själv detta då jag, och andra, kan skratta åt det och sedan återgå till våra normala personligheter.I mitt hood finns det två raser i fjortissläktet. Glamourfjortisen och skabbfjortisen. För de renrasiga fjortisarna är det allt eller inget som gäller. Glamourfjortisen ser ut som om hon spenderat halva sin vakna tid i solariet everyday i två månader. Den återstående tiden har gått åt till ditt och datt. Saker som turer till N.Y Collecton och Moonson eller kanske en tur till frisören för att bleka utväxten gul igen. Glamourfjortisarna har ofta skor med alldeles för hög klack för att deras unga ben ska klara av det. De brukar också ha dyra märkeskläder, inga undantag. Pappa betalar för hela slanten.Skabbfjortisen däremot har alltid mysbyxor. Färgen som står överst på önskelistan är självklart grå. Till dessa mysbyxor är det antingen slitna joggingskor eller stävlar som gäller. Ja, ni läste rätt. Till mysboxorna ska man ha högklackade stövlar! Denna del av släktet ser ibland ut som om de tyckte att det verkade onödigt att ducha under den gågna veckan. Dessa fjortisar har mycket sällan smink.Gemensama drag fjortisarna emellan är bland annat piercingarna. För de lite yngre är det näsan som gäller. Vill man ha två år det bara att anlita en kompis och pierca varandra. Varför inte i kinden? Det kan säkert bli poppis så småningom! Självklart kan vissa glamouregenskaper återfinnas hos skabbfjortisen och vice versa.Jag ska slutligen tillägga att människor självklart får vara som de vill och att jag inte ska lägga mig i. Men när jag dag efter dag får bitch-blickar drypandes av hat blir jag faktiskt trött. Jag orkar helt enkelt inte längre. Att man dessutom ser att fjortisismen sprider sig ner i småklasserna gör mig ledsen. Senast förra veckan såg jag ett gäng småtjejer som slogs om en ciggarett. Varför stoppar ingen dem?Allra sist ska jag bara skriva att jag är jättetrött och ska upp tidigt imorgon! AMAGAAAAD! Nu ska jag återgå till mitt seriösa liv igen och prata som en verbalt begåvad person igen.

Av Emma - 6 februari 2007 09:19

Jag har inte alls haft tid att skriva mycket på sistone. Det är sorgligt för jag tänker på bloggen varje dag och har många saker att ventilera. Typ. Men jag hinner inte skriva på kvällarna och på dagarna - nu exempelvis - blir det uppenbarligen bara meningslöst svammel. Som ni ser. I veckan är det i alla fall dags för jobb igen. Hoppas det går bra för annars blir vi olyckliga Du och jag Louise!

Av Emma - 6 februari 2007 09:05

Idag var jag väldigt nära att försova mig på väg till skolan. Låg i sängen och funderade på om jag skulle ta en senare buss eller inte. Det blev till sist så att jag hann till skolan i tid, som vanligt. Trista mig. Jag hade behövt ligga kvar och sova en stund till. Det känns som att jag knappt sovit på hela året. Inte så mycket som jag skulle behöva i alla fall. Det gör mig nedstämd. Det känns som att jag inte varit glad på över en vecka. Och det är lång tid för mig. Väldigt lång tid...

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards