Direktlänk till inlägg 6 februari 2007

I can't escape!

Av Emma - 6 februari 2007 21:21

OH MY GOD! (detta är exemplet) Jag kan inte fly från alla de små fjortisar som invaderat och tagit över världen. De skriker och bråkar och blonderar håret tills det ramlar av. Cancer får de när de just fyllt 12 också eftersom de då redan rökt i fyra år. Trots detta måste jag erkänna att jag ibland kan göra fjortisliknande uttalanden eller agera fjortislikt. Som i exemplet ovan. Men jag unnar mig själv detta då jag, och andra, kan skratta åt det och sedan återgå till våra normala personligheter.I mitt hood finns det två raser i fjortissläktet. Glamourfjortisen och skabbfjortisen. För de renrasiga fjortisarna är det allt eller inget som gäller. Glamourfjortisen ser ut som om hon spenderat halva sin vakna tid i solariet everyday i två månader. Den återstående tiden har gått åt till ditt och datt. Saker som turer till N.Y Collecton och Moonson eller kanske en tur till frisören för att bleka utväxten gul igen. Glamourfjortisarna har ofta skor med alldeles för hög klack för att deras unga ben ska klara av det. De brukar också ha dyra märkeskläder, inga undantag. Pappa betalar för hela slanten.Skabbfjortisen däremot har alltid mysbyxor. Färgen som står överst på önskelistan är självklart grå. Till dessa mysbyxor är det antingen slitna joggingskor eller stävlar som gäller. Ja, ni läste rätt. Till mysboxorna ska man ha högklackade stövlar! Denna del av släktet ser ibland ut som om de tyckte att det verkade onödigt att ducha under den gågna veckan. Dessa fjortisar har mycket sällan smink.Gemensama drag fjortisarna emellan är bland annat piercingarna. För de lite yngre är det näsan som gäller. Vill man ha två år det bara att anlita en kompis och pierca varandra. Varför inte i kinden? Det kan säkert bli poppis så småningom! Självklart kan vissa glamouregenskaper återfinnas hos skabbfjortisen och vice versa.Jag ska slutligen tillägga att människor självklart får vara som de vill och att jag inte ska lägga mig i. Men när jag dag efter dag får bitch-blickar drypandes av hat blir jag faktiskt trött. Jag orkar helt enkelt inte längre. Att man dessutom ser att fjortisismen sprider sig ner i småklasserna gör mig ledsen. Senast förra veckan såg jag ett gäng småtjejer som slogs om en ciggarett. Varför stoppar ingen dem?Allra sist ska jag bara skriva att jag är jättetrött och ska upp tidigt imorgon! AMAGAAAAD! Nu ska jag återgå till mitt seriösa liv igen och prata som en verbalt begåvad person igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 12 oktober 2009 09:46

JAG HAR BOKAT BILJETTER TILL KENT!   Lisebergshallen 100318 & 100319. Jag kunde inte välja dag så jag tog båda. MY ASS. Vem försöker jag lura. Jag kunde inte motstå tanken på att få uppleva något så fantastiskt en dag och sedan få göra samma sak ...

Av Emma - 7 oktober 2009 22:23

Här kan jag se att det har hänt saker sedan sist. Sidan har nytt namn och framförallt ny layout, jag trodde jag hade hamnat alldeles galet. Det är skönt att den här bloggen inte har försvunnit, så att jag har möjlighet att fly hit när jag vill skriva...

Av Emma - 3 september 2009 00:56

Jag finns för det mesta i en ny blogg. Denna må kanske ha varit tidvis mer seriös, men jag känner mig av någon anledning inte lika tvungen att skriva så kallat seriöst, djupt och långt på den nya adress. Kika in vettja!...

Av Emma - 1 februari 2009 21:09

Idag skrev jag här.

Av Emma - 30 januari 2009 21:23

Eftersom jag har fyllt min kvot av bilder här och inte orkar betala för att få lägga upp fler kan man klicka här om man är intresserad av att se var jag hade på mig idag. Min oförskämt snygga kavaj och mina för snygga skor. ...

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards