Alla inlägg den 18 november 2007

Av Emma - 18 november 2007 21:39

Den kommande veckan känns som den lugnaste vi haft på länge i skolan. Vi har bara sju sidor att läsa i historia, 20 i filosofi och så ska vi skriva om en film vi kommer att se. Det känns helt sanslöst fel att detta är det minsta vi haft på länge. Speciellt med tanke på att det tar ungefär en kvart att läsa en sida i historieboken. Anders tycker den är ganska bra. Jag kunde inte tyckt mer illa om den än vad jag gör. Väger ett ton gör den, språket är taget som ur den tid det aktuella kapitlet berör, den får mig att somna på fyra minuter. Just det är det enda som är bra med den. Har jag svårt att somna så vet jag vad jag ska göra, plocka fram historieboken, alltid ett säkert kort. Man slocknar på under fem minuter. Pengarna tillbaka garanti!


För övrigt så ska jag försöka tigga till mig lite pengar från mamma eller pappa och gå på bio med Malin i veckan. Känner att jag behöver en paus och såg att dom hade studentrabatt på Hairspray nu. Hoppas hoppas, då får man kanske något att se fram emot.

Av Emma - 18 november 2007 19:09

Jag sitter fredligt med datorn i knät och knappar runt på internet, eller jag försöker i alla fall. Ingenting fungerar nämligen. Jo, bloggen fungerar. Men inte facebook, bilddagboken, min mail eller något av de övriga sakerna jag försöker mig på. Några har jag gett upp, men några fortsätter jag kämpa med. Jag ville kolla upp vilka biofilmer som man kunde få studentrabatt på men icke. Jag ville kolla upp vad ett ord hette på spanska, men icke. Tålamodet höll en bra stund men är nu på god väg att ta slut. Jag ger det hela ett försök till, fungerar det inte så går och och duschar istället, matar fiskarna och kanske ringer en vän. Jag undrar vad det är för fel på internet och hoppas för sin egen skull att det slutar hålla på så här hela tiden.

Av Emma - 18 november 2007 18:00

Det är faktiskt inte lång tills julen är här nu. En månad och 6 dagar. Det är faktiskt väldigt lite. Idag när jag, min far och min bror stod på Stadium XXL så insåg jag att jag måste spara varenda liten slant av mitt studiebidrag som kommer nu i november om jag ska ha råd att köpa julklappar. Det kommer i och för sig att va svårt att göra av med dem eftersom jag kommer få åka direkt efter skolan till utbildning och senare också jobb hela december. Stackars mina nära och kära. Ni kommer nog inte få några julklappar, jag hinner helt enkelt inte. Kanske kan vi fira jul en månad senare istället?!

Av Emma - 18 november 2007 17:36

Idag serverades det tomatsoppa i familjens hushåll. Det fanns sådana där krutonger att stoppa i om man ville det också. Husligt hemmagjorda! Men det var en sak som slog mig. Den var inte matig, i skolan så är tomatsoppan alltid "matig". Det innebär att de har kastat i lite överkokt pasta och nu när jag tänker på det så är jag nog glad att soppan trots allt inte var matig. Jag gillar inte tomatsoppa, jag förstår mig inte på tomatsoppa. Det är ju bara rött vatten, kan någon säga mig hur många liter tomatsoppa man måste äta, sörpla, dricka, eller hur man nu ska få i sig den, för att bli mätt? Jag knaprar chokladtomte för att fylla magen.

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards