Alla inlägg den 8 november 2007

Av Emma - 8 november 2007 21:13

Skrivandet som djurrättsaktivist går faktiskt över förväntan bra. Har nu knåpat ihop en A4 datorskrivet och det gäller nu bara att sätta de många små texterna i rätt ordning och skapa något slags sammanhang i det hela. Det är visserligen inte den enda frågan på tentan men de andra känns mindre motstridiga.

Precis som jag under hela dagen planerat och förberett mig på så kommer jag förmodligen sitta med datorn i knät och knappra på tangenterna tills jag somnar sittandes, liggandes eller vilken ställning jag nu kan tänkas hamna i. Kvällens enda planer är väl egentligen att inte begå de misstag som jag brukar begå i en situation som denna. Ikväll planerar jag att duscha tidigare än någon gång vid 20 över 11 då hela familjen sover, städa av sängen så jag slipper göra det när min energinivå är ungefär lika med zombie och liknande saker.


Trots att jag som vanligt är alldeles för sent ute och egentligen borde vara mer eller mindre klar med tentan vid detta laget känner jag inte av den vanliga stressen och ångesten som brukar drabba mig i lägen som detta. Det är ett under och avsaknaden av panik gör att det är så mycket lättare att skriva vidare, trots att det bitvis är motigt. Det ger mig i alla fall lite motivation.

Det gäller att sikta högt när man har chansen och det är det jag ska försöka göra nu! Cya!

Av Emma - 8 november 2007 16:47

Idag ser jag fram emot att agera djurrättsaktivist i skriftlig form. Ännu en tenta i filosofi hänger över mig och gör mitt liv lite mörkare, tristare och mer stressigt. Har någon några vettiga argument för varför man egentligen ska äta kött så känn er fria att dela med er till mig.

Idag kanske den där ångesten för att jag åkte till stan igår istället för att plugga kickar in. Men det är någonting jag får ta i tu med då i så fall.


Wish me luck!

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9 10 11
12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards