Alla inlägg under maj 2007

Av Emma - 23 maj 2007 19:45

Idag somnade jag i soffan framför tvn under våran volvo ocean race filt. Jag är en sådan människa som aldrig sover på eftermiddagarna. Förstår ni då hur trött jag var idag? Jag somnade någonstans mellan slutet på 2 1/2 men och simpsons. Sedan vaknade jag upp precis innan Nanny Fran födde tvillingar. Så jag missade ju inte hennes big moment i alla fall. Sen fick jag kasta mig upp ur soffan, fortfarande lite förvirrad efter sömnen, och kuta upp till mitt msn-möte. Det blev dock inte långvarigt så jag har suttit här ett tag nu och lyssnat på best song at the moment aka Kelly Rowland - Like this!

Av Emma - 22 maj 2007 15:00

Idag har jag haft buffertdag och med andra ord varit ledig från skolan! Det har varit otroligt skönt trots att jag var i skolan i två och en halv timme ändå. Frivilligt. Den du. Det är inte många som är i skolan frivilligt på en ledig dag. Vad dumt det känns att se det så här svart på vitt. Haha, men jag ska förklara mig, fruka intet! Jag var där eftersom jag och Sara skulle koreografera färdigt och öva på dansen som vi ska visa upp på ind-valet på fredag. Vi blev inte helt klara men vi är så glada ändå. Det är bara ungefär 16 takter kvar att fylla ut nu så det känns bra. Jag är nöjd.

Av Emma - 21 maj 2007 20:10

Idag tar jag mig friheten att vara stolt över mig själv! Vi fick tillbaka våra Nationella Matte B prov idag, och jag fick MVG! :D Inte ens ett på gränsen som i matte a. Utan ett riktigt MVG. Det trodde jag inte innan. Det kändes inte så och jag trodde att jag halkat ner från mitt efterlängtade betyg. Sedan säger min lärare dagen innan provet "Jo men det är väl klart att du kan få MVG, du har ju skrivit två mvg av tre och ditt första prov var ju helt fantastiskt bra!"  Gissa då om jag blev sur. Dagen innan provet är det ju lite svårt att hinna mvg-plugga. Men det gick och jag är så lycklig! Om ni nu fortsätter att läsa kan det innebära att ni får en bild av mig i form av en torr pluggis/en som skryter. Så sluta nu, detta är mest för min egen skull ändå. Jag var bara två poäng från max och uppfyllde 5 av 6 mvg-kriterier. Så om Maria är inne och läser igen så kanske det bevisar att jag inte är så dum som du verkade tro! ^^ In your face!

Av Emma - 20 maj 2007 19:53

Åh, i år vill jag ha en sån där aktiv men samtidigt avslappnad sommar! En sån sommar då man gör jättemycket men ändå tar det lugnt!

Saker jag vill göra i sommar:

- Åka till världens bästa Öland. Det blir inte bättre än Öland. Jag har sagt det förr och jag kommer säga det igen. Öland i mitt hjärta. I år vill jag ha med mig Världens bästa Malin! Återstår bara att se om hon vill och kan samtidigt som vi vill och kan i min kära familj



- Åka till Halmstad. Ja, det har jag fått för mig nu nyligen. Blev inspirerad av min bestiss vistelse där förra året. Nu vill jag ha med mig alla nära och kära dit. Ungefär. Mina kära classmates vill jag ta med. Och vi ska bo på ett vandrarhem och jag ska träffa Anna och jag ska bada på underbara Tylösand. I can't get enough. Jag ska hälsa på mormor och släkten också!



- Åka till Skara Sommarland. Favorit i repris sedan förra året. Var där med Malin o Malin b då! Hade det så myspys så. Dock ser jag ju hemsk ut utan smink, men det är okej! Vi kan acceptera det.

- Åka somwhere outlandish. Vi har talat om att åka till London eller Paris nu mina lovely friends och jag. Men vem vet, vem vet. Har också blivit tillfrågad om Mallorca, men får se om det går ihop sig. Skulle verkligen vilja ha en vecka utomlands i år igen.



Av Emma - 20 maj 2007 12:38

Dagens favorit: Kelly Rowland - Like this

Spicear upp mina studier lite granna. Idag är det historia på schemat. Medeltiden. Som jag och Mr Gustoff sa igår "Det blir inte tråkigare än historia". Så sant som det är sagt. Jag skall nu återgå. Det enda som ger mig lite lycka är alla nya fonts jag laddat ner till word. Dom förgyller i alla fall mitt dokument lite grann.

Av Emma - 19 maj 2007 21:02

Jag behövde gå till SK idag för att hämta mina historieanteckningar. Tog med mig kameran eftersom det var soligt och fint ute. Så jag tog kort på lite allt möjligt på vägen. I like. Och medans jag höll på att ta kort på en maskros redo för att släppa sina frön gick en man med hund förbi. Han frågade "Är det till vetenskap" och jag svarade glatt, "Javisst!"


Nu sitter jag här vid min kära dator och laddar hem nya fonts till datorn. Alltid lika kul sysselsättning på en lördagkväll. Jag ska ju dock inte klaga. Timbaland gör ju mig sällskap. Han och hans medverkande artister, däribland älskade Justin Timberlake, Falloutboy och Missy Elliot. Prima Skinka jepp, jepp!

Av Emma - 18 maj 2007 00:46

Jag har sagt det förut och jag säger det igen, Finding Neverland är en fantastisk film! Den dagen då jag vann den på Liseberg blev jag så glad så glad. Och jag kan då minsann säga att jag blev ännu gladare när jag äntligen fick se den. Nu ser jag den igen. Sitter i Malins fotölj och kikar på TV medan Malin mer eller mindre sover i soffan. Hon vaknar dock då jag snattar chips ur påsen eller ställer ner glaset innehållandes cola på bordet igen. Och vem vet, kanske håller mina tangenttryckningar henne vaken. Ja vem vet, ingen mer än Malin själv.

Av Emma - 15 maj 2007 18:37

Haha, jag försöker fortfarande undvika den tidigare nämnda städningen och gör det genom att kolla runt på tjuvlyssnat. Där fann jag detta som ger mig ett mycket gott skratt, om och om igen!


En familj sitter vid ett bord i mitten av restaurangen och tittar i menyerna. Servitrisen kommer in och frågar om de vill ha något att dricka.
Pojke ~5: Har ni hallonsoda?
Servitrisen: Nej, tyvärr.
Pojken: Ok, då tar jag en Heineken.

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards