Alla inlägg den 29 maj 2007

Av Emma - 29 maj 2007 20:10

Imorgon är det dags för spanska prov och jag är så omotiverad att det enda jag gjort är att bära böckerna från nedervåningen till övervåningen. Något jag däremot gjort är att jaghar skrivit min reklam och media läxa. Mycket mer underhållande uppgift "analysera en reklam".Ja, jag kan nästan kalla den rolig. Nästan. En sak är i alla fall säker och det är att det är snart slut på den helvetiska spanskan. Och jag känner en alldeles speciell lycka. Jag kommer i trean att slippa Margarita och hennes huvudverksframkallande uppenbarelse. Hennes röst gör mig illamående hennes odör gör mig svimfärdig. Men mer irriterad än någongång annars blir jag då hon försöker hjälpa till. Varje gång hon vill hjälpa mig dör en hjärncell. Tro mig, jag har förlorat många under detta år. Något jag också har förlorat är mitt goda humör. Jag har istället vunnit en ihållande huvudverk och brist på livslust under de 3 spanska timmar vi har i veckan. Men som sagt, snart är det över!


  • "Filmsekvenserna är väl valda, träffsäkra och effektiva. De beskrivande meningar som berättarrösten gör fulländar det hela. Hade denna reklam varit en radioreklam hade den förmodligen gått in genom ena örat och ut genom det andra."


  • Nu gör jag mig redo för Desperate Housewives som börjar snart. Har spanska boken tur kanske jag inte trampar på den när jag går förbi.



    Ja och för er som undrar över rubriken så sitter jag här och är galet kissenödig. Jag tror att det är en nödvändighet att nu tömma blåsan! Oops, det kanske var lite för vågat att skriva?!

    Presentation

    Omröstning

    Vad vill du helst läsa om i en blogg?
     Ett genomgående tema ex. mode
     Saker från vardagslivet, olika varje dag

    Fråga mig

    0 besvarade frågor

    Kalender

    Ti On To Fr
      1 2 3 4 5 6
    7
    8
    9
    10
    11
    12
    13
    14
    15
    16
    17
    18 19 20
    21 22 23 24 25 26 27
    28 29
    30
    31
    <<< Maj 2007 >>>

    Tidigare år

    Sök i bloggen

    Senaste inläggen

    Kategorier

    Arkiv

    Länkar

    RSS

    Besöksstatistik


    Ovido - Quiz & Flashcards