Alla inlägg den 12 december 2007

Av Emma - 12 december 2007 21:56

Idag, min första helt lediga och oplanerade dag på månader känns det som (men det är väl snarare två veckor) var jag tvungen att satsa allt på att skriva en bra hemtenta. Självklart blev jag inte klar och det hade jag heller inte väntat mig. Jag har ändå kommit en bit på vägen och känner mig faktiskt nästan lite nöjd.


Nästan.


Problemet är ju bara att jag absolut inte kommer hinna skriva klart den eftersom jag ska jobba igen imorgon direkt efter skolan. Jag antar att det får bli ännu ett natt pass. Ska försöka fjäska in mig och skriva på de andra lektionerna imorrn också i skolan. Går säkert bra.

(Annette tycker om mig, så jag får hoppas att hon är där.)


Idag siktar jag på tidig sänggång. Alltså nu. Dagboken är ifylld och huvudet tungt. Det innebär godnatt och tack för mig!

Av Emma - 12 december 2007 18:34

Huvudverk... Det har varit mycket av den varan på sistone. Beror förmodligen på att jag tillbringar det mesta av min tid framför datorn skrivandes anteckningar, tentor och prov. Eller så sitter jag på jobbutbildning och knappar. Har jag en gång en liten stund, eller kanske till och med en hel kväll över, så har jag så lite energi kvar att jag bara orkar lägga mig i soffan och kolla på tv tills jag går och lägger mig.


Bara att ta en panodil zapp eller två och bita ihop helt enkelt. Den 17 januari kanske jag kan leva igen. Om jag har tur.

Av Emma - 12 december 2007 15:36

Det är helt sanslöst hur mycket kexchoklad jag käkar nu för tin. Sedan Hemköp började med 3 för 15 så är det ju bara onödigt att köpa 2 för 15. Dessutom går ju kexchoklad sedan barndomen in i kak-kategorin och inte godis-kategorin.

- Här får du en kexchoklad till utflykten!

- Men jag får ju inte äta godis på vardagarna!?

- Men kexchoklad är inte godis.


Ja så lät det på min tid. Och jag knaprar vidare på den andra kexchokladen för idag.

Av Emma - 12 december 2007 14:12

Igår var jag och köpte mig en svart antekningsbok på Åhlens för en femtiolapp. Kände att det var dags igen och behövdes nu när livet håller på att sönderfalla totalt. Nu kan jag slå mig ner och skriva hemlisar till mig själv igen. Eller något.


Funderar på att ta rast från skola och jobb någon dag och shoppa lite julklappar. Det behövs. Både rast och julklappar. Får se hur det blir med jobbschema för nästa vecka. Vet inte när jag annars ska hinna fixa julklappar till mina nära och kära, vet inte heller riktigt hur jag ska ha råd. Men det blir väl till att låna från mor eller far i värsta fall. Nu vet jag i alla fall säkert att jag kommer att få pengar i januari!

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards