Direktlänk till inlägg 26 september 2007

MP3-skalan

Av Emma - 26 september 2007 19:00

På väg hem från skolan idag reflekterade jag över ett nytt sätt att visa hur bra vän man är med någon. Det är en skala med flera faser och den kallas "mp3-skalan". Hela teorin utgår från att du lyssnar på mp3 och möter någon du känner. Skalan följer här nedan.

Fas 1 - Du varken stänger av mp3n eller tar ut hörlurarna. Agerar man som i fas 1 är det tydligt att man inte står personen man möter nära. Man kastar ur sig ett snabbt hej och hoppas att man inte skriker. Kanske väljer man att bara le lite fint.

Fas 2 - Du tar ur en av hörlurarna ur örat. Detta visar att du trots allt är lite intresserad av personen du talar med. Dock inte tillräckligt intresserad för att lägga all din uppmärksamhet på den.

Fas 3 - Du stänger av musiken men tar inte ur hörlurarna. Du är i denna fas medveten om att det för personen du möter inte är uppenbart att du stängt av musiken. Du vet att personen kan tro att du fortfarande lyssnar och du njuter lite av det hela.

Fas 4 - Du tar ur båda hörlurarna men stänger inte av musiken. Detta visar att du inte tänkte prata med personen i fråga så väldigt länge men att du tycker om den såpass mycket att du är villig att ta ur hörlurarna och på så sätt visa att du är intresserad av personen.

Fas 5 - Du tar ur hörlurarna, stänger av musiken och stoppar undan mp3n. Detta är den sista fasen. Fasen där du visar för personen du möter att du tycker om den, trivs med den och är villig att prata med den. Denna fas används då man möter nära vänner.


Observera dock att dessa faser så klart kan utvecklas på olika sätt av olika personer. Var god märk också att inlägget innehåller ironi.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 12 oktober 2009 09:46

JAG HAR BOKAT BILJETTER TILL KENT!   Lisebergshallen 100318 & 100319. Jag kunde inte välja dag så jag tog båda. MY ASS. Vem försöker jag lura. Jag kunde inte motstå tanken på att få uppleva något så fantastiskt en dag och sedan få göra samma sak ...

Av Emma - 7 oktober 2009 22:23

Här kan jag se att det har hänt saker sedan sist. Sidan har nytt namn och framförallt ny layout, jag trodde jag hade hamnat alldeles galet. Det är skönt att den här bloggen inte har försvunnit, så att jag har möjlighet att fly hit när jag vill skriva...

Av Emma - 3 september 2009 00:56

Jag finns för det mesta i en ny blogg. Denna må kanske ha varit tidvis mer seriös, men jag känner mig av någon anledning inte lika tvungen att skriva så kallat seriöst, djupt och långt på den nya adress. Kika in vettja!...

Av Emma - 1 februari 2009 21:09

Idag skrev jag här.

Av Emma - 30 januari 2009 21:23

Eftersom jag har fyllt min kvot av bilder här och inte orkar betala för att få lägga upp fler kan man klicka här om man är intresserad av att se var jag hade på mig idag. Min oförskämt snygga kavaj och mina för snygga skor. ...

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
<<< September 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards