Alla inlägg under januari 2007

Av Emma - 26 januari 2007 15:00

Denna dag började inte bra men fortsatte bättre framemot slutet av skoldagen. Tack vänner.Minnesdag av förintelsen är det minsann idag så vi kollade på film i aulan och jag satt med alla mina bästisar! Filmen hette Hotell Rwanda och var väldigt bra. Jag måste dock erkänna att den var ganska brutal och hemsk. Men med ett mycket bra budskap. Något att rekommendera.

Av Emma - 22 januari 2007 18:03

Man måste fånga ögonblicket!Idag var jag på väg hem från skolan och hade tagit bussen för ovanlighetens skull. När jag närmade mig havet med sina bryggor hamnade jag i en situation då jag inte riktigt visste vad jag skulle ta mig till. Det var så vackert. Jag tog ett väldigt impulsivt beslut och kastade mig av bussen. Det är inte varje dag man kan ta sig tid att ta det lugnt och se det vackra. (Oj, filosof Emma tittar ut) Louise tyckte att jag skulle ta mig samman och gå hem, men hon fick fel, för det ville jag inte.Jag är glad att jag inte var för slö för att gå av bussen!

Av Emma - 21 januari 2007 21:59

Idag har jag hittat mig själv igen. Jag har på allvar kommit tillbaka till tiden jag var för ett antal månader sedan. Jag har åter funnit min gamla flamma. Jag har funnit vägen tillbaka till Jocke, Harri, Sami, Marcus och Martin. Jag har hittat tillbaka till Kent! Det är helt fantastiskt. Jag kan inte med ord utrycka mina känslor för denna musik! Det är ingen idé att jag försöker!Stilla som när snö fallerDu blev vuxen så fortDu växte ikapp min osäkerhet

Av Emma - 21 januari 2007 21:41

Satt i bilen på väg hem från mormor idag och lyssnade på kent. Låten var som ni kanske kan gissa "saker man ser" och vi åkte precis förbi ett litet ensamt hus. Huset syntes bara i några få sekunder men trots detta bor där folk som lever liv och har rutiner. Men man vet inget om dem. Huset var bara en sak jag såg. I två sekunder. Sedan tänker man inte mer på det. Det är så mycket man ser men inte tänker på. Annat än hus där det bor okända människor. Man ser saker som händer runt en. Bra och dåliga saker. Men man tar inte ställning. Man tar inte alltid ansvar. Man borde inte bara så igenom saker. Man borde låta sakerna bli mer än bara saker man ser.

Av Emma - 19 januari 2007 16:14

I'm bored!A is for age: 17 (18 i Augusti)B is for booze of choice: BaileysC is for career: Studerar och jobbarD is for your dad's name: LarsE is for essential items to bring to a party: F is for favourite song at the moment: Losing my way - Justin TimberlakeG is for favourite game: GTA - San AndreasH is for home town: GbgI is for instruments you play: Ingenting alls.J is for jam or jelly you like: Jordgubb?K is for kids: -L is for living arrangements: Bor i ett litet hus vid Mälaren, underbart!M is for mother's name: AgnetaN is for name of your crush: NiclasO is for overnight hospital stays: 1P is for phobias: Svart, djupt vatten och eldQ is for quotes you like: People are designed for many things, but loneliness isn't one of them.R is for relationship that lasted the longest: Det jag är i nu S is for sartorial style [ung; hur går du klädd]: Det som är tvättat :DT is for time you wake up: Allt mellan 06 och 12U is for underwear: Olika varje dagV is for vegetables you love: Mini-tomatW is for weekend plans: Åka till mormor!X is for x-rays you've had: Ett antal hos tandläkarenY is for yummy food you make: Kladdkaka = mat :]Å är åt dem du vill skicka listan vidare till: Louise, Malin + alla som vill!Ä är för älsklingstrend: jadu...Ö är för en önskan just nu: Här måste jag säga godis. Har otrolig socker abstinens nu.. :P

Av Emma - 19 januari 2007 16:09

Jag skrev igår om konfliktarbetet jag och tvp klasskompisar ska ha klart om två veckor. Idag var jag inne på en hemsida för att kopiera fakta som jag ska läsa under helgen. Måste få lov att erkänna att jag blev inte så glad då jag insåg att det blir nästan 13 sidor att läsa i helgen. Utöver det ska jag också försöka skriva lite om det. Som sagt. Ojoj, hur ska detta gå?En sak är i alla fall att klockan är tio över fyra och det är ljust och solen skiner! =)

Av Emma - 18 januari 2007 18:53

Sitter på jobbet nu, har rast men inte riktigt kommit från skrivbordet. Får nog ta och lyfta på stjärten snart och dra med mig Louise. Nästa vecka är det tveksamt om det blir något jobb alls, med tanke på skolan. Redovisning om konflikter i världen kommer om två veckor. Tyvärr har min grupp knappt hunnit börja. Ojoj, hur ska detta gå?

Av Emma - 16 januari 2007 21:12

Idag har det varit en slapp dag och jag är jättetrött. Funderar trots det att kolla på programmet "jag ammar min 7åring" som så vitt jag vet gått en gång tidigare. Hörde lite olika saker om den då så man får ju ta sig en titt. Om inte annat får jag stanna uppe eftersom jag sagt att jag vaktar telefonen tills klockan 11. Sen får jag mig lite välbehövd sömn. Imorgon får bli den efterlängtade dagen då jag sover tidigt. Hoppas jag.

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards