Alla inlägg den 10 januari 2007

Av Emma - 10 januari 2007 21:35

Idag har det verkligen varit en helt värdelös dag. Det kunde inte börjat sämre. Var tvungen att gå upp och duscha klockan 6 och jag somnade alldeles för sent för att klara det, både fysiskt och psykiskt. En bra sak är att jag i alla fall fick sitta ner på bussen idag, till skillnad från igår. Första lektionen var spanska, och det enda sättet den kunde vart värre på var om den hade fortsatt för alltid. Hur som helst lyckades min kära lärare ge mig en dunkande huvudverk som stannade kvar hela dagen. Då ska jag tillägga att jag aldrig tidigare fått huvudverk av skolan. Idag var också dagen då vi fick våra betyg i kursen Relationer och Social kompetens. VG. Fy, vad sur jag blev på mig själv. Hur svårt hade det varit för mig att få MVG? Nu är det inte så att jag är självgod, men på hemtentan som sammanfattade hela kursen skrev jag 7 sidor. Betyget? Mvg. Det är galet irriterande att jag sög på småuppgifterna.Men inte var det över där. Jag hade också jättebråttom hem eftersom jag skulle hinna hem och äta innan jag skulle vara på jobbet klockan fem. Det blev till att stressa. När jag kom hem var jag så fylld av ilska, sorg och irritation att jag i alla fall tog mig tid att titta på ett avsnitt av Desperate Housewives. 40 minuters avslappning. Sedan gällde det att springa till spårvagnen. Eftersom bussarna är så fantastiskt synkade var jag framme vid jobbet en halvtimme innan jag började och då hade jag absolut ingen lust att gå in. Istället stoppade jag mp3n i öronen och tog en promenad till ljudet av Justin Timberlakes röst. Jag måste ha sett mycket destruktiv ut där jag gick med ansiktet halvt täckt av min stora luva. Till detta hade jag också ett krampaktigt grepp om väskan i ena handen och mobilen i andra. Mobilen kan mycket väl ha sett ut som utlösaren till bomb-bältet jag hade runt magen. Så kändes det i alla fall. Det kändes verkligen som folk undvek flickan med den ryckiga gångstilen, som kom sig av takten i låtarna jag lyssnade på. När jag väl kom in till jobbet var mina händer så kalla att jag inte kunde röra dem. Kvällen på jobbet var inte heller precis lysande. Det var längesedan det var så segt.Till slut kom jag i alla fall hem och fick gå och lägga mig.

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards