Alla inlägg under december 2006

Av Emma - 12 december 2006 09:03

Sedan var det du och jag och Jenny. Ni var de enda som kändes vid mig. Liksom Askungens systrar var vi de fula och otäcka. Liksom Askungens systrar skar vi av tår och hälar för att kunna pressa ned våra fötter i den där vidriga lilla glasskon. Förgäves naturligtvis. Skon var aldrig menad för oss. De ville bara se oss skära.<3Måste medge att jag känner mig något estetisk (...) när jag tycker att detta är vackert. Lite painlover...

Av Emma - 12 december 2006 08:45

Malin välkommen till denna värld. Bloggvärlden. Allt jag kan säga är ju lycka till och hoppas att du trivs i "nueva mundo" som vi säger på spanska. Jag läste det du skrivit och jag kunde inte varit mer stolt! Min lilla Malin! ;)

Av Emma - 11 december 2006 17:26

Det finns dom som gjort dig illa,
det finns dom som inget vet,
det finns dom som gjort en grej av
att skrika ut din hemlighet.
Det finns dom som stal din stolthet.
Det finns dom som tog ditt mod.
Och dom som ingenting förstod.

Dig som ingen känner,
dig som ingen ser.
Du som saknar vänner
och knappt vill andas mer.
Hör på mig min kära,
hur ska jag få dig att förstå:
Du måste resa dig och gå!

Men det finns nåd för nya världar
mycket större än den här,
nya skapelser och tider,
nåd för allt som blir och är.
Och alla deras lögner
betyder ingenting.
Tro mig när jag säger:
Skammen var aldrig din.


Ur Jenny. Av Jonas Gardell.
Redovisning på detta på fredag.

Av Emma - 11 december 2006 15:22

Mitt på dagen idag blev vi glatt överraskade då vi fick reda på att vi hade kompensationsledigt från sista lektionen och det tackar man ju inte nej till. Så det blev en snabb tur via torget där jag köpte deodorant, nivea self tan wipe och tejp så att min fot funkar igen. Nivea self tan wipe är för övrigt att rekommendera. Blir inte orangeblaskig och ojämn utan lagom på alla sätt och vis. I alla fall på mig. Femton kronor tar Kicks för några dagars fejkbränna. Det är väl investerade pengar!Nu i veckan har jag för övrigt en ledig torsdag att se fram emot. Det är skönt fast jag kommer förmodligen behöva städa då. Annars blir det ingen jul i mitt hus inte! Har också två svenska redovisningar i veckan. En av Jonas Gardells "En komikers uppväxt" och en av den sammes "Jenny". Sen ska det dessutom skrivas citat och varför man valde just dom citaten. Det kunde ju vart roligare. Men sen är det över! Sen är det jul. Och sen är det också över. Sen är hela detta året över. Tiden går snabbt ibland. Det gör den.

Av Emma - 11 december 2006 13:20

Nu har det varit tomt i bloggen ett tag. Men det ska bli bättring. Sitter i skolan nu så det får bli i eftermiddag!

Av Emma - 8 december 2006 19:33

Fick en länk till www.explosm.net. Om man klickar på "comics" kan man hitta mkt kul! Haha

Av Emma - 8 december 2006 18:22

Ja, det är aldrig fel med lite pengar! Men de kommer förmodligen gå ganska direkt till julklappar. Inget till övers inte.Idag tog jag mig en liten tur på torget på väg hem från skolan. Meningen var egentligen bara att jag skulle köpa en fullkornsbaguette. Jo, visst, i denna affär hade de baguette till mig i alla fall, och jag njöt! Sedan tog jag mig en tur i alla fall och jag gick till Kicks och fick med mig ett nagellack hem. Nöjd med mina 25 investerade kronor är jag även om jag inte är så van vid röda naglar. Förhoppningsvis blir jag van, och det kommer antagligen se lite bättre ut när naglarna växt ännu en bit!

Av Emma - 7 december 2006 21:19

Jag traskade så glatt runt i stan med Malin för att kolla lite på juleklappar. Idag var tredje gången på en vecka och äntligen är första klappen införskaffad. Mormor kommer i alla fall få ett paket på julafton! So far, so good. Eftersom jag bara ätit mat i skolan (mat och mat...) var jag ganska hungrig när vi strosat runt en stund och vi begav oss till hemköp för att inhandla en fullkornsbaguette, min favorit! Hade ju inte en tanke på att en anständig affär som hemköp intekunde ha fullkornsbaguetter. Det skadom ha! Borde vara lag på det. Men nu hade dem inte det och min mage blev mer som en öppen grav för varje sekund som gick. I ren protest vägrade jag köpa något på Hemköp så vi åkte upp för rulltrappan igen. När vi väl stod där uppe såg jag att en man stoppade en tidning innanför jackan och tänkte "nej nu får det vara nog". Jag såg min chans att ta ut agressiviteten mot någon och talade om för honom att han skulle gå och betala för sin tidning! Men vår gode vän mannen ville inte det, såg skrämd ut lyckades hoppa undan och fly från mig. Det gjorde inte min dag bättre. Jag blev så sur, så sur, så sur!För att få upp humöret ett litet snäpp tröståt jag kladdkaka och skumtomtar. Inte bra detta.

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards