Alla inlägg under december 2006

Av Emma - 21 december 2006 23:09

Imorgon är det äntligen dags för skolans julavslutning och lovet är inte längre långt bort. Bara några timmar! Dessutom får vi sovmorgon och börjar inte förräns klockan tio. Tro mig när jag säger att det är helt fantastiskt. Denna termin har jag och min kära klass inte haft en enda schemalagt sovmorgon längre än till klockan 9.55 Blä och usch med tanke på att jag har 50 minuters resväg för att ens komma fram. Men inte ska jag klaga, vi har trots allt haft humana sluttider.Så imorgon är det dags för esteternas julspel, julfika och önskningar om en God Jul. Traditionellt och bra. Det gillar vi! Julekramar åt alla!

Av Emma - 21 december 2006 21:47

Har varit på långvisit i stan idag. Det börjar ju närma sig dopparedagen och inte så värst många av julklapparna var inhandlade. Men nu är läget under kontroll. Nästan i alla fall. Idag har jag hunnit inhandla paket till Pappa, Niclas, Malin och Sofia. Nu är det bara Malin b kvar på listan! En liten present har jag också till mig själv. Ett par vita knästrumpor för 49:- på H&M. Nu när vi ändå är inne på att tala om H&M kan jag berätta om sorgen jag upplevde idag. Jag hade sedan en och en halv vecka planerat att köpa Gift of the day som idag var en stickad kofta för 98:- Men icke att den var kvar när jag väl kom dit. Några tårar föll men jag fick ta mig i kragen.

Av Emma - 20 december 2006 22:07

Idag firade jag två och ett halvt år med Älsklingen min!

Av Emma - 20 december 2006 13:03

Här sitter jag i skolan och det är meningen att jag ska skriva ett arbete om konflikterna i palestina/israel. Tyvärr är inte mina kunniga gruppkamrater här så jag känner mig inte så motiverad. Suck."Jag tycker att det är jätteroligt, jag orkar bara inte skratta" säger Ida och ser ut som hon är omgiven av döda människor. Moahaha.

Av Emma - 19 december 2006 22:19

Haha. Måste ju bara få säga att jag älskar parlamentet! Johan Glans är inte dålig han!"Jävla Sverige"Lite brutal, men ack så rolig!

Av Emma - 19 december 2006 21:52

Julegran har vi i vårt hus. Julekrubban har kommit upp. Bredvid Tvn på övervåningen befinner den sig och vakar över oss. Kanske. Vad vet jag. Till mitt rum har tomtarna dock inte kommit än. Tyvärr. De lär anlända lördagen den 23e med tanke på veckans schema. Lite tråkigt måste jag medge att det är. De brukar vanligtvis smyga sig in runt Lucia. När jag vaknar på morgonen står de där runt omkring mig. Och ler mot mig. Allt är bra och snart kommer tomten till alla snälla barn. Men de elaka då? Kommer tomten inte dit? De är kanske de elaka barnen som behöver honom allra mest...

Av Emma - 19 december 2006 21:05

Gick av spårvagnen idag och såg då en man liggandes på spåret. Eller snarare, jag såg honom precis då han insåg att han behövde resa på sig. Det var knappt att han klarade det. Han stapplade upp och började prata om någonting jag inte ens kunde höra. Sedan ställde han sig och kissade mitt på spåret. Han luktade sprit hela vägen till mig och jag befann mig ett antal meter bort.Vad är det som gör att vissa människor blir såpass nedgångna att de lägger alla pengar de får på sprit? Vad är det som driver dem till att vara totalwaisted dagarna i ända? Som får dem att ge upp allt de har? Vad är det som avgör vem som drabbas?Samhället ser bara ner på dessa människor, går förbi dem med sneda blickar där de ligger i buskarna och sover av sig ruset. Visst, de borde såklart ta mer ansvar för sitt liv och stoppa sig själva redan innan de går så långt. Men borde man inte göra mer för att hjälpa dem? För att få dem ur beroendet och hjälpa dem till ett värdigt liv?

Av Emma - 18 december 2006 20:28

Julens första skinka är nu provsmakad! Helt underbar. Nu måste jag rusa för jag hör det skrikas "skinka först till kvarn"...

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards