Alla inlägg den 18 december 2006

Av Emma - 18 december 2006 20:28

Julens första skinka är nu provsmakad! Helt underbar. Nu måste jag rusa för jag hör det skrikas "skinka först till kvarn"...

Av Emma - 18 december 2006 20:15

Kom precis hem från en blixtvisit på MediaMarkt med pappsen och lillebror. Jag vill nämligen ha en ny kamera nu, eftersom min börjar bli till åren och inte alltid gör som man vill. Inte allt för sällan vägrar den lille vännen att ansluta till datorn. Det är ju inte så positivt eftersom jag då inte kan lägga över bilderna. Men känner jag min pappa rätt så är chansen att det ligger en liten söt kamera under granen på julaftons kväll ganska stor. Förövrigt fick jag nyss veta att antalet megapixlar på min nuvarande vän ligger så långt ner som på två. Det var ju inte så värst mycket med tanke på att de mobiler som idag tillverkas har minst två megapixelskameror. Men jag ska inte tala allt för ont om min kamera. Den har nämligen klarat några timmars ösregn för min skull och det berömmer jag den varmt för. Det är inte alla kameror som skulle göra det. Han fungerar trots allt nästan prima och vi är fortfarande varandra trogna, även efter så många år!

Av Emma - 18 december 2006 16:54

Det är dagens visa! Efter skolan hoppade jag av bussen för att möta mor och lillebror för att kolla på julegran. Stelfrusna var mina fötter men jag var lika glad ändå. Nästan glad i alla fall. Hungersgråten var inte långt bort heller, men nu ska vi inte vara sådana! Vi fick med oss en fin gran hem i alla fall! Jag är konstig för jag tycker nästan synd om den granen som vi först kollade på men sedan bytte ut. Då tänkte jag att ibland funkar människor så också. Man kollar på en men hittar någon bättre och lämnar då den förste. Nåväl, nog med filosofi. En gran fick vi med oss hem i alla fall. En fin en.
Senare i kväll ska mamma koka juleskinkan. Min favorit. Jag kan inte vänta tills den är klar utan kommer förmodligen äta den medan den fortfarande är frusen. Bara för sakens skull. Snart kommer hela huset att fyllas med skinkdoften! Jag står inte ut längre. Med mig i huset är skinkan alltid slut innan julen står för dörren!

Av Emma - 18 december 2006 12:39

Så många var i min blogg o tittade igår. WOW! Det är verkligen nytt rekord!

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards