Alla inlägg under december 2006

Av Emma - 15 december 2006 21:42

Imorrn ska jag och min family åka till mormor så det kommer inte bli någonting i bloggen då inte. På söndag hoppas jag att jag ska kunna skriva igen. Vi får se hur det blir med den saken. Det löser sig nog till det bästa ska vi se!

Av Emma - 15 december 2006 20:38

Klockan är 20.38 och temperaturen utomhus är 7,4 plusgrader. Det är ju inte klokt. Det har varit snö en halv dag denna hösten/"vintern". Den första november.Idag har varit en nice dag. En lektion då vi hade den omtalade redovisningen av Jenny. Så var den gjord. Sedan hade vi två timmars rast innan vi skulle ses på Universeum. Jag och Sofia utnyttjade tiden på bästa sätt genom att ta bussen till stan för att äta kycklingsallad på paprika. Helt otroligt god. Verkligen något att rekommendera! :DSen fick vi vara på Universeum med klassen. Jag, Ida och Cissi blev som barn och ville kolla på allt och testa allt på "experimentum"-avdelningarna. Jippie! Vi slog rekord i att fånga handbollar på en skärm, ungefär Eye-toy. Det tog en stund men det var det värt!

Av Emma - 14 december 2006 22:17

Ofräscht det känns att allt på dagens lista är avbockat förutom punkten "personlig hygien - Duscha" haha. Men det kommer, jag lovar. Kände bara att jag ville dammsuga först för man är ju inte alltid fräschast efter att man gjort det.Som så många gånger tidigare står jag inför dilemmat Ska jag duscha ikväll eller imorgon innan skolan? Det känns faktiskt som att det kommer få bli imorgon innan skolan denna gången. Vi har trots allt lilla sovmorgonen! Det får bli imorgon! Shit, jag kommer ångra mig sekunden min väckarklocka ringer. Men jag får ta fighten då istället!Känner att jag måste avsluta kvällen med ett citat av min älskade Jonas."Det finns ingenting i världen som människan inte kan. Hennes bror hade rätt. Människan hade kunnat fara till månen och tillbaka, hon hade trängt ner i havens djup och upp på Mount Everests topp.Hon kunde uträtta de mest vidunderliga ting och konstruera de mest fantastiska skapelser, och hon kunde tvinga ner en flicka i mossan och stöta en pinne och en urdrucken ölflaska i henne."

Av Emma - 14 december 2006 14:27

Louise, ja hon fyller till och med år, och det gör man inte varje dag inte. Grattis vännen min! Hoppas att det blir en bra födelsedag!Jonas min lille vän har lämnat oss alla för Thailand i två veckor. De som vill vara skadeglada kan glädja sig med att det tydligen är monsunregn nu. Men jag är då bara glad för hans skull!Måste erkänna att när jag nu sitter och tittar ut genom lillebrors fönster så tänker jag att det inte hade varit helt fel att vara tillbaka på Gran Canaria igen. Längtar tillbaka! Inga måsten....

Av Emma - 14 december 2006 12:31

Idag har min klass kompensationsledigt från skolan eftersom vi var där på buffertdagen när ungefär hela skolan var ledig. Inget att klaga på alltså. Igår kväll var jag så trött att jag somnade direkt efter dubbelavsnittet av OC. Vaknade klockan 11 idag. Det var lagom, fick några timmars extra sömn i en välbehövd sovmorgon. Idag har jag mycket jag ska försöka hinna med, än så länge har jag bara hunnit pricka av punkterna "Äta frukost" och "Kolla på Desperate Housewives". Hahaha. Känner jag mig själv rätt kommer jag prioritera fel. Som vanligt.To Do list 14 December: (fetstil = avklarad)- Ringa Louise och gratta :D- Städa rummet; Bädda rent i sängen, dammtorka, dammsuga- Städa övervåningen; hjälpa kära mor på lediga dagen!- Personlig hygien (hehe); Duscha, måla naglarna- Förbereda muntliga redovisningar av Jenny och En komikers uppväxt.- Julpynta; myspys- Träffa Niclas och köpa julklapp till hans lillasyster- Köpa julklapp till pappa; om jag hinner.Shitman, Jag kommer inte hinna med hälften av dessa. Speciellt inte eftersom jag sitter här vid datorn nu och gör ingenting. Nej nu ska jag avsluta med ett citat (ja, det kommer från desperate housewives) sedan spriiinger jag och bäddar rent. Det ska gå bra det här!"You see, human beings are designed for many things. But loneliness isn't one of them"

Av Emma - 14 december 2006 12:28

Igen :O 42 besökare hade min blogg igår. Inte heller då hade jag skrivit någonting. Verkar som att folk hellre kollar i min blogg då jag inte skriver något än när jag gör det. Humm, hur ska jag tolka detta? :P

Av Emma - 12 december 2006 22:03

Måste bara lite snabbt tillägga att KungEms blogg har slagit sitt gamla besöksrekord. Det nya är 32 besökare. Yey. Det är mycket för en sån som jag. En dag då jag inte ens hade skrivit någonting dessutom. Nu blir jag lite konfunderad.

Av Emma - 12 december 2006 21:09

Måste medge att jag har härmat Louise lite med överskriften. Ja visst är det sant. Det har jag.

Har lite tankar så här innan läggdags.

- Ska jag duscha ikväll innan jag går och lägger mig eller imorgon innan skolan?
Ja, det är ju klart att det finns för och nackdelar med båda alternativen. Om jag duschar ikväll har jag ingen aning om hur håret ser ut när jag vaknar imorgon, men å andra sidan slipper jag gå upp så tidigt imorrn. Ja det får bli ikväll!

- Gaah, hur gick det egentligen med Mike?
Idag kollade jag på Desperate Housewives och jag har aldrig längtat så mycket till nästa säsong som nu. Vad ska man tro? Jag spricker snart av oro. Det är helt otroligt. Men Mike måste ha klarat sig. Ja, Mike klarade sig. Så måste det helt enkelt vara.

- "Så efter att man ljugit, blir det sant då?"Kollade på Pettson & Findus idag. Tomtemaskinen. Pettson och hans lille katt pratade om upppfinningar. Findus undrade vad en uppfinning var och Pettson svarade att det är någonting som egentligen inte finns. Då jämföde Findus det med att ljuga och Pettson sa att så skulle man ju kunna säga. Sedan sa han "Men när man har uppfunnit det så finns det ju". Och Findus svarade "Så efter att man ljugit, blir det sant då?" Och det tål att tänkas på. Lille Findus, han tänker ju mer än vad jag någonsin har gjort.

- Vad ska hända med mitt humör om jag måste se på OC imorgon till klockan 23?
Jag är inte rolig att ha att göra med när jag har sovit för lite. Fråga vem som helst som måste spendera flera timmar om dagen med mig. Därför är det för mig ett problem att somna sent och gå upp tidigt. Vilket jag gör allt för ofta. Men sedan kom jag i alla fall på att det var nemas problemas eftersom jag är ledig från skolan hela torsdagen! Då blir det sovmorgon och att städa rummet. Kanske några juleklappar också?

- Ack och ve, hur ska spanskaprovet gå?
Det är en fråga vi inte får svar på så här dags denna dag. Förhoppningsvis går det bra i alla fall. Frågan är till och med om det kan gå dåligt. Detta på grund av att läraren ger oss prov som är anpassade ungefär för någon som läser spanska första året. Inte spanska för sjätte året. Det skiljer ganska mycket däremellan.


Nu är det i alla fall dags för mig att skutta in i duschen så att jag hamnar i säng i tid. För nu vet ni ju alla att jag inte är rolig annars. Och rolig, det vill jag ju vara såklart!

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards