Alla inlägg den 12 december 2006

Av Emma - 12 december 2006 22:03

Måste bara lite snabbt tillägga att KungEms blogg har slagit sitt gamla besöksrekord. Det nya är 32 besökare. Yey. Det är mycket för en sån som jag. En dag då jag inte ens hade skrivit någonting dessutom. Nu blir jag lite konfunderad.

Av Emma - 12 december 2006 21:09

Måste medge att jag har härmat Louise lite med överskriften. Ja visst är det sant. Det har jag.

Har lite tankar så här innan läggdags.

- Ska jag duscha ikväll innan jag går och lägger mig eller imorgon innan skolan?
Ja, det är ju klart att det finns för och nackdelar med båda alternativen. Om jag duschar ikväll har jag ingen aning om hur håret ser ut när jag vaknar imorgon, men å andra sidan slipper jag gå upp så tidigt imorrn. Ja det får bli ikväll!

- Gaah, hur gick det egentligen med Mike?
Idag kollade jag på Desperate Housewives och jag har aldrig längtat så mycket till nästa säsong som nu. Vad ska man tro? Jag spricker snart av oro. Det är helt otroligt. Men Mike måste ha klarat sig. Ja, Mike klarade sig. Så måste det helt enkelt vara.

- "Så efter att man ljugit, blir det sant då?"Kollade på Pettson & Findus idag. Tomtemaskinen. Pettson och hans lille katt pratade om upppfinningar. Findus undrade vad en uppfinning var och Pettson svarade att det är någonting som egentligen inte finns. Då jämföde Findus det med att ljuga och Pettson sa att så skulle man ju kunna säga. Sedan sa han "Men när man har uppfunnit det så finns det ju". Och Findus svarade "Så efter att man ljugit, blir det sant då?" Och det tål att tänkas på. Lille Findus, han tänker ju mer än vad jag någonsin har gjort.

- Vad ska hända med mitt humör om jag måste se på OC imorgon till klockan 23?
Jag är inte rolig att ha att göra med när jag har sovit för lite. Fråga vem som helst som måste spendera flera timmar om dagen med mig. Därför är det för mig ett problem att somna sent och gå upp tidigt. Vilket jag gör allt för ofta. Men sedan kom jag i alla fall på att det var nemas problemas eftersom jag är ledig från skolan hela torsdagen! Då blir det sovmorgon och att städa rummet. Kanske några juleklappar också?

- Ack och ve, hur ska spanskaprovet gå?
Det är en fråga vi inte får svar på så här dags denna dag. Förhoppningsvis går det bra i alla fall. Frågan är till och med om det kan gå dåligt. Detta på grund av att läraren ger oss prov som är anpassade ungefär för någon som läser spanska första året. Inte spanska för sjätte året. Det skiljer ganska mycket däremellan.


Nu är det i alla fall dags för mig att skutta in i duschen så att jag hamnar i säng i tid. För nu vet ni ju alla att jag inte är rolig annars. Och rolig, det vill jag ju vara såklart!

Av Emma - 12 december 2006 09:03

Sedan var det du och jag och Jenny. Ni var de enda som kändes vid mig. Liksom Askungens systrar var vi de fula och otäcka. Liksom Askungens systrar skar vi av tår och hälar för att kunna pressa ned våra fötter i den där vidriga lilla glasskon. Förgäves naturligtvis. Skon var aldrig menad för oss. De ville bara se oss skära.<3Måste medge att jag känner mig något estetisk (...) när jag tycker att detta är vackert. Lite painlover...

Av Emma - 12 december 2006 08:45

Malin välkommen till denna värld. Bloggvärlden. Allt jag kan säga är ju lycka till och hoppas att du trivs i "nueva mundo" som vi säger på spanska. Jag läste det du skrivit och jag kunde inte varit mer stolt! Min lilla Malin! ;)

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards