Alla inlägg den 27 februari 2008

Av Emma - 27 februari 2008 19:41

Idag tog jag mig en tur in till stan och bokrean, precis som det stod på min to-do list. Jag hade kikat lite i reklamerna och kommit fram till att jag skulle köpa bland annat en kokbok som hette Snabb sund mat. I den första affären var den slut så jag fick kuta vidare till nästa - där jag till min stora lycka fann den. Mor hämtade upp mig på vägen från jobbet och bilen på vägen hem kikade jag igenom boken lite grann. När vi kom hem bestämde jag och min bror att vi ville ha räkpaella. Så då bar det av igen för att köpa ingredienser med mamma. Det tog sin lilla stund, men dom lagade lax i affären så jag höll humöret uppe.


Till sist kom vi hem igen och jag började hacka morötter och lök, gurka och tomat. Jag är ingen kock precis. Det enda jag kan tillaga är nudlar, snabbmakaroner och fiskpinnar. I princip. Därför är jag väldigt stolt över att jag klarade av att laga mat till hela familjen. Jag behövde bara lite moraliskt stöd och muntlig hjälp. Men någonstans ska alla börja!

(Bilden längst ner till höger kommer från kokboken. De andra är mina :)


 Imorgon ska lagas bandpasta med svamp och rökt skinka. Då får jag förlita mig på boken och mig själv eftersom mamma kommer att vara på jobbet. En gång i tiden kanske jag lär mig att laga mat ordentligt. Idag klarade jag ju faktiskt det!




Av Emma - 27 februari 2008 12:58

Jag och mina listor är igång igen. Detta ska göras, då ska det göras och detta ska undvikas. Idag ska jag städa toalett och handfat, läsa till och med sidan 425 i samhällsboken och åka till bokrean inne i stan. De första punkterna är avprickade "duscha", "fyll i kassaboken". Jag skriver mina listor men är inte alltid lika bra på att följa dem. Några punkter står med för tredje gången nu och vissa stryker jag i efterhand. Måste ta och bli bättre på det dära. Funderar på om jag ska slå mig ner och skriva en lista över vad jag är intresserad av på bokrean...

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards