Alla inlägg den 23 februari 2008

Av Emma - 23 februari 2008 20:02

Jag bestämde mig för att byta namn. Jag sökte inspiration hos Kent och fann en del saker. Till sist kom jag fram till "Fem steg bakåt, två steg fram" som på något vis symboliserar min tillvaro just nu. Det känns ofta som om jag trampar vatten och inte kommer framåt. Gör jag det så har jag istället missat något annat. Vem vet, nu när jag funnit inspiration till att byta namn kanske de sker mer ofta, framtiden får utvisa...

Av Emma - 23 februari 2008 17:54

Satt och funderade lite grann på min kära blogg. Jag är så väldigt trött på namnet. "Välkommen till kung Em", nae det är nog inte min grej längre. Vet dock inte vad som skulle kunna passa bättre. Funderingarna fortsätter och jag är öppen för förslag. Jag tror dock inte att jag har så många engagerade läsare tyvärr. Prove me wrong!


Ett perfekt substitut

Det verkar så enkelt vännen

Fem steg bakåt, två steg fram

Staden vaknar långsamt

Töm ditt rum på tonårstankar

Ge mig en vinterdrog

Av Emma - 23 februari 2008 00:49

Nu är det helg. Äntligen helg kändes lite som att ta i med tanke på att det var lov förra veckan och det har känts ledigt under vår roadtrip till Kent. Hur som helst så är helgen kommen. Likt ganska många andra fredagseftermiddagar behövde jag idag plugga. Likt lika många fredagseftermiddagar så pluggade jag inte det jag hade behövt plugga. Istället satt jag, liksom varje vecka, framför TVn. Vilket var gött. Följderna blir att jag istället för sitta här och nu och plugga. Fördelen med det är att den enda gången jag kan studera flitigt är just på natten. Detta blir en intressant livsfilosofi känner jag på mig medan jag skriver. Jag tror att det är tröttheten mer än jag själv som talar i detta nu.


Det är dags att lägga studierna åt sidan och att istället fundera på om det är dags att börja bläddra i nya Glamour som landade  i brevlådan idag. Kul är att jag inte ens hunnit kika i den förra eftersom den campat i mitt skåp i skolan sedan jag fick den. Nåväl, nu till kvällens match. Vem kommer att vinna: Dvärgen med Per Lagerkvist som support eller Glamour med Kate Hudson i täten?

Någonting säger mig att dvärgen är en riktig högoddsare om någon vill satsa?

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23 24
25 26 27 28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards