Alla inlägg den 27 mars 2007

Av Emma - 27 mars 2007 21:35

Vad är det med vuxna människor och bussar?Denna morgon stod jag i solen alldeles lugn och snäll och lyssnade på musik och väntade på att bussen skulle komma och ta mig till skolan. När jag kom till hållplatsen stod där ungefär 4 pers, alla under 20 år. (vi kommer till det snart) Efter hand kom det fler personer som ställer sig i "kö" som man ofta gör. So far, So good. Plötsligt händer det något jag aldrig kunnat förutse. Jag känner att någonting pressar sig mot min vänstra sida. Någonting glider förbi mig. När jag kollar efter vad det är så är det en man som vi kan placera i åldersgruppen ”40+” som trycker sig emellan mig och en tjej i min ålder för att komma en meter närmare bussen som inte ens hade kommit än. Sedan stod han där och var så nöjd. Han stod säkert och log för sig själv. Jag fick ett infall att ta min stora gympabag på armen och klämma mig in på den kvadratmetern som fanns ledig framför mannen i fråga. Jag ångrar att jag inte gjorde det! Sedan var det samma sak då bussen väl kom. Vem sa att ungdomar är otåliga och knör sig? I situationen vid busspåstigningen är det 40+arna som leder med hästlängder. Idag var det minst fyra som ansåg att dagens huvudsakliga gärning var att lägga morgonenergin på att trycka sig förbi en stackars 17åring som mig. Det ska tilläggas att detta inte är första gången jag är med om detta. Också varje gång man ska av spårvagnen sker fenomenet. 50 centimeter från dörrarna står en mur av folk. Jag ska inte sticka under stol med att där finns ungdomar också för det gör det. Men faktum är att mestadelen består av väl vuxna människor som själva gnäller när de inte får komma ur sin spårvagn på det sätt de önskar. Dessa vuxna använder sig av ett barns beteende. Väx upp vuxna. Ingen blir gladare av den sura attityden. Ungdomarna är inte alltid värst, de har ibland till och med mer hyfs än de heliga vuxna! Så: tyvärr bussen går inte en minut tidigare för varje ungdom ni trampar på tårna!

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards