Direktlänk till inlägg 31 oktober 2007

A killing frost

Av Emma - 31 oktober 2007 11:21

Jag har ägnat morgonen åt en desperat jakt på en engelsk bok. Vi ska nämligen läsa engelsk litteratur i skolan och eftersom jag har läst tomorrow when the war began och dead of night så är det nu dags för nummer 3. A killing frost. De tidigare böckerna har vi fått låna från skolbiblioteket men denna bok fanns tyvärr inte där. Så jag tänkte att det är väl inga problem, vi har ju flera bibliotek i närheten, det fixar jag. Men det var lättare sagt än gjort. På "mitt" bibliotek fanns den inte, det enda jag fick ut av det var ett nytt bibliotekskort som kostade mig 25 kronor. Det närmaste biblioteket där den finns ligger en timme bort. Jag har inte så mycket tid över idag. Jag började dagen med att ringa runt till alla Wettergrens och akademibokhandlar i stan, men den fanns inte någonstans. Fick dock prata med en jättetrevlig kvinna som föreslog engelska bokaffärer och vart dom fanns. Nu har jag i alla fall hittat boken, den kommer kosta mig 116 kronor och det känns inte värt det. Men vad gör man inte för skolan. Nu kommer jag ha något att göra i bilen till Stockholm imorrn i alla fall...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - 12 oktober 2009 09:46

JAG HAR BOKAT BILJETTER TILL KENT!   Lisebergshallen 100318 & 100319. Jag kunde inte välja dag så jag tog båda. MY ASS. Vem försöker jag lura. Jag kunde inte motstå tanken på att få uppleva något så fantastiskt en dag och sedan få göra samma sak ...

Av Emma - 7 oktober 2009 22:23

Här kan jag se att det har hänt saker sedan sist. Sidan har nytt namn och framförallt ny layout, jag trodde jag hade hamnat alldeles galet. Det är skönt att den här bloggen inte har försvunnit, så att jag har möjlighet att fly hit när jag vill skriva...

Av Emma - 3 september 2009 00:56

Jag finns för det mesta i en ny blogg. Denna må kanske ha varit tidvis mer seriös, men jag känner mig av någon anledning inte lika tvungen att skriva så kallat seriöst, djupt och långt på den nya adress. Kika in vettja!...

Av Emma - 1 februari 2009 21:09

Idag skrev jag här.

Av Emma - 30 januari 2009 21:23

Eftersom jag har fyllt min kvot av bilder här och inte orkar betala för att få lägga upp fler kan man klicka här om man är intresserad av att se var jag hade på mig idag. Min oförskämt snygga kavaj och mina för snygga skor. ...

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards