Alla inlägg den 19 oktober 2007

Av Emma - 19 oktober 2007 16:58

Kämpat mig igenom ännu en vecka och är äntligen framme vid helgen då jag förhoppningsvis ska få ta igen lite sömn. Fritid lär det däremot inte blir särskilt mycket av. Ligger efter med en svenska inlämning, en samhällsinlämning och historialäxor. Måste dessutom plugga matte inför matte c provet nästa onsdag. Inte alls kul.


Ikväll ska jag försöka få mig lite fritid och kika på film med Cis. Funderar på att promenixa dit. Eller en bit av vägen i alla fall. Svängde förbi apoteket på vägen hem och hittade ett häfte om motivation, träning och sånt. "Kom ihåg att 30-60 minuter vardagsmotion varje dag bränner mer energi än 3 pass i veckan på gymet" säger häftet. "Glöm inte att motion lindrar och förebygger ångest, oro, sömnsvårigheter och lättare depressioner." Säger häftet också. Nu är jag visserligen inte drabbad av en depression men det skulle vara skönt att inte få ångest nästa gång gympaläraren säger idag ska vi springa riskulla. En annan sak som häftet säger är att "promenader minskar fettet". Det skulle ju inte skada att bli av med i alla fall ett eller två av mina ovälkomman sommarkilo.


Nu gäller det bara att hinna med att gå till henne. Det tar ju så mycket längre tid än att åka buss. Så denna gången är det faktiskt en ren fråga om tid!

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards