Alla inlägg under juli 2007

Av Emma - 27 juli 2007 14:50

Har snott ännu en lista av Louise.


KLÄDER

Skor: Mina blåa Kawazaki till vardags

Sneakers: Guld/Rosa Nike

Jeans: Svarta från dansk rea

T-shirt: En blå diesel?

Underkläder: Oh my, allt från nästan Bridget Jones till INTE Bridget Jones haha







ACCESSOARER

Väska: Liten från Wedins

Plånbok: Svart stor från Mango/ svart mindre från ullared ^^


Solglasögon: H&M killavdelning/Gran Canaria/Stora bruntonade

Klocka: I mobilen






TEKNIK

TV: Lillebrors gamla

Stereo: Sanyo som av ngn anledning inte funkar för tillfället

Mobiltelefon: SonyEricsson K550

Mp3: SonyEricsson k550

Dator: Fars laptop eller brors stationära

Kamera: Olympys Love it.






BADRUM

Tandkräm: Aquafresh

Tvål: Oriflame/Oriflame/Oriflame

Hårprodukt: Sunsilk/Goldwell

Parfym: Oh my. Anna Sui Dolly girl on the beach/bonjour l'amour, I love love (just nu), AmorAmor/Summer edition, Live, Sunset Heat

Hudkräm: Många olika

Huvudvärkstablett: Panodil Zapp






MAT OCH DRYCK

Mineralvatten: Ramlösa Granatäpple

Öl: Nej tack

Vin: Helst inte

Bröd: Bra fråga

Choklad: Ja tack, Mmmarabou

Glass: 3 kulor, Saltlakrits, mintchok och stacciatella


Säng: Alldeles för liten men otroligt bekväm och många kuddar

Lakan: Ikea, för tillfället

Espressomaskin: Krups


Kylskåp: Inte den blekaste

Porslin: Bra fråga det också.






FÄRDMEDEL

Bil: Har jag ingen

Flygbolag: Jag har då inte råd att flyga :(

Taxibolag: Har nog aldrig åkt taxi

Cykel: Den underbara minicykeln






ÖVRIGT

Frisörsalong: Hisingens Hairteam

Bensinstation: Why?

Gym: Behåller ditt svar Louise... Endast för att sola på..

Av Emma - 25 juli 2007 22:41

Idag när jag var på min barfota promenad på Eriksberg med Malin och hennes hund Qvintan mötte vi en mycket ond man. En ond man med problem på näthinnan. En ond man som skällde på Malin och bad henne plocka upp efter sin hund (som för övrigt tidigare blivit kallad för "en sån ful hund"). Malin och jag tänkte då att det är mycket svårt att plocka upp efter en hund som just kissat. I så fall borde mannen utan ögon bett oss lite tidigare så kunde vi fångat upp den rinnande avföringen in action så att säga. I en skål kanske. Malin informerade mannen om att "han gjorde ingenting". "Nej, jag såg ju det" sa mannen på ett mycket otrevligt sätt och pekade med två av sina fingrar mot sina båda disfunktionella ögon. Malin informerade även mannen om att hon hade påsar med sig och att hon vid behov skulle ha använt dessa. Mannen sade "varför plockar du inte upp då". Malin förklarade tålmodigt med något irriterat att den stackars hunden inte gjort sig skyldig till det grova brott han anklagats för. Mannen kunde inte förstå.


Jag hade lust att be mannen stoppa ner ett av sina peka-mot-mina-ögon-fingrar i den kanske inte ens befintliga hundskit som Qvintan anklagades för att ha lagt och fråga honom om den var varm. Det kan den inte ha varit om det så fanns någon. För Quintus är oskyldig!

Av Emma - 24 juli 2007 23:32

Jag och ett par vänner planerar att åka till Halmstad över en helg i början av augusti. Men precis som med sommarjobben är jag och mina vänner sent ute, det kommer förmodligen vara mer eller mindre fullt, mer eller mindre överallt. Därför sitter jag nu och knåpar och googlar och klickar och letar kartor. Hoppas att det lönar sig och vi kan hitta något. Vi är till och med öppna för camping nu, och då är det illa, jag menar titta ut! Det har regnat hela sommaren och det ser inte ut som om vädret har planer på att bättra sig!

Av Emma - 22 juli 2007 17:24

Äntligen hemma och kan softa loss! Äntligen hemma och kan sitta i tiny, tiny zara shorts utan att någon ser mig eller bryr sig! Det är sommarlov! Att i pyamas och utan smink sitta och kolla på Harry Potter tills klockan 3 på eftermiddagen utan att få skuldkänslor. Aaah! :D


Har i alla fall varit borta en jättemassa i Danmark och nu senast Mellbystrand. Ska försöka fylla i lite från detta i bloggen, men får se hur ambitiös jag orkar vara! Har köpt huuur mycketm kläder som helst på rea i Laholm (halva priset) men ska tyvärr få det mesta när jag fyller år. Men min underbara kappa som jag fick för 300 kr ska minsann upp! Snarast möjligt! Ni kommer älska den!

Av Emma - 16 juli 2007 10:57

Nu har vi varit hemma en dag och då är det dags att dra iväg igen. Denna gången bär det av till halmstad! En dag hemma 4 dagar borta. Lite trist att man inte hinner träffa någon. Men samtidigt bangar man inte halmstads underbara stränder. Finns ju tyvärr inget motsvarande här hemma. Kan ju dessutom sätta några kronor på att jag kommer gå upp tre kilo på grund av fasters fantastiska mat. Oj oj oj, vart ska detta leda? En repris av förra sommaren kanske. Skrämmande.

Av Emma - 6 juli 2007 11:32

Imorgon bär det av, 07.00 avgår båten. Jippey. Tur att man ska äta frukost på båten i alla fall, annars hade det varit lite väl tidig uppgång tycker jag. Hinner tyvärr inte rapportera mer, mycket att hinna med, lite tid!

Presentation

Omröstning

Vad vill du helst läsa om i en blogg?
 Ett genomgående tema ex. mode
 Saker från vardagslivet, olika varje dag

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards